Direktlänk till inlägg 4 januari 2013

2013-01-04

Av Helena Wedin - 4 januari 2013 13:10

Hopp och HEEEEEJ!!!


God fortsättning gott folk. Måste ju säga att 2012 har vart ett helt underbart år! Så mycket har hänt och våran lilla familj ha växt   


Jag började året med att väga ganska mycket och en rejäl kula på magen. Trodde jag hade en karatebebis i magen som den sparkade och slog.

Jag jobba ändå in i Mars då jag tillslut tog ut semester sista veckorna innan jag skulle föda "Allan".

Gissa va skönt det va efter att ha stått i 9 månader, inte ätit på dom 3 första och inte så mycket resten av månadera heller. Trötta ben, rygg och kropp i övrigt! I början på April började mitt tålamod tryta, tog massa promenader och jo då en av dom på över milen för att försöka få igång värkarna. Icke jag gick över tiden och kanske va det lika bra, för den 18:e klockan 2 på morgonen gick jag upp som många morrnar tidigare och titta på tv och käkade lite. Men denna gång hade jag ont i svanken och nedre delen av magen.. hummm klocka 9 ringde jag in men stannade hemma va ju inte så farligt. Men 15 tiden och min 2:a dusch kände jag att nää nu vill jag nog in. Så in åkte vi, klockan 18 in på avdelning och tog vattnet. 21.45 kom lilla Teo ut. Herregud va jag skrattade just då, inte innan  . Där låg han på min mage i några timmar och bara myste. Dagen efter visade sig att allt var tipp topp och vi åkte hem. Så levde vi i bebisbubblan några dagar. 


Månaderna gick och våran lilla bebis blev bara större och större. Han har gjort stora framsteg på alla möjliga vis. Han har vart på sin första semester med oss, självklart en tripp längs kusten, vi har vart i Gnesta och Nynäshamn. Han har gått i babysim och det va väl så där i vårat tycke. Man önska nån kunde varnat en innan! 1400kr och till en början kunde man bara bada ca 15-20min i slutet 30 min men det där ha man kunnat fixat själv för billigare peng. 


Vi har firat våran första Jul tillsammans med nära och kära och även Nyår. 


Nu är Teo 8½månad och fy tusan va vi kan känna oss lyckligt lottade. Peppar peppar ta i trä!!! Han har inte vart allt för besvärlig ÄN. Sover bara i sin egen säng, om vi inte sover borta då kan han ibland få gossa med oss på natten. Han vaknar fåtal gånger på natten och  vill ha nappen. 

Han älskar mat och äter det mesta, får också pröva det mesta av oss. Senast idag blev det nyponsoppa, han ÄLSKADE det och blev vansinnig då det tog slut. 

Han är väldigt framåt och vågar ta sig för en massa saker. Han klättrar och drar sig upp på det mesta, han står själv och har tagit några steg mellan J och mig. Han har även försökt då han står själv, men ofta så har han sådan fotsvett att det suger fast   

Han får även följa med på afterwork och resturang. Även där sköter han sig!

Vi har rest till Nynäshamn för inte allt för länge sedan, går helt underbart bra. Han leker och sover och bli det kris äter han även i bilen. 

Han charmar dom flesta som han tittar på, även alkisar och skumma människor på pendel och tunnelbanan.    


Jag är sååååå tacksam över denna underbara lilla människa som är hjärtat i våran familj. J och jag är överens om det mesta och hjälps åt så gott vi kan och det gå super bra. Vist kan det va slitit då han sticker iväg på kurs. Det är då man få tänka att puhh tänk dom som kanske ha en kolikbarn så sitter dom själv. JAG ska INTE klaga!!!


Året avslutades dock som det började, många extra kilon ligger nu längs mage och höfter   Men nu för att jag kanske ätit för det 9 månader jag inte gjorde det. 


Detta år ska det bli ändring, jag ska ta tag i träningen som kommer göra att jag mår bättre i kroppen (den är trött och svag nu) eller ska och ska jag måste helt enkelt!! Teo bli mer och mer alert och jag måste väl bara lika så för att hinna med han. 

Jag har redan bestämt mig för att detta ska bli ett kanon år. 

Så småning om ska jag börja jobba igen, känns både underbart och vemodigt. Fy för att komma hem sent på kvällen då Teo ska lägga sig  .

Teo ska börja dagis, efter att han vart hemma med pappa lite. Vi ska njuta av detta år helt enkelt!!!


Hoppas ni kommer göra detsamma. Nu vaknar mini me snart och då är det dags för lite lek och pussar och kramar. 


P.S Vem vet detta kanske bli en tränings blogg så småning om   D.S




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Wedin - 12 augusti 2013 11:38

Hopp och Hej!! Men hörrni vilken underbar sommar vi har haft!! Vi har haft fullfart sedan midsommar, men nej vi har även tagit det lugnt och njutit. Vi har vart på resande fot dock, nynäshamn i slute på juni då vi lämnade av Teo där för att själva åk...

Av Helena Wedin - 4 juni 2013 21:40

Hopp coh Hej!   Idag har det regnat nästan hela dagen och vi skyndade oss ut en stund på morgonen för att få bort lite av allt spring i Teos ben. Han åkte kana och tittade på motorcyklar som nästan dagligen görs.  Har sedan spenderat dagen inne...

Av Helena Wedin - 19 april 2013 09:32

Hopp och Hej!!   Herregud för 1 år sedan låg jag nu på BB med lille Teo i famn och bara väntade på att få åka hem. 1år går tokfort samtidigt som det känns om en evighet. Det känns som Teo har vart en del av vårat liv så länge man kan minas. Samti...

Av Helena Wedin - 16 mars 2013 15:18

Hopp och Hej!   Ja vad ska man säga denna sista vecka ha vart en aningens händelserik. Fick besök förra Söndagen, då deras egentliga övernattnings familj vart både magsjuk och förkyld veckan innan. Dom tog det säkra och nattade över hos oss i stä...

Av Helena Wedin - 27 februari 2013 19:51

Hopp och Hej!!   Herrgud nu börja det närma sig... Teo fyller snart 1 år. Det är så overkligt att han bara funnits i våra liv i 10månader nu. Känns som han ha ju alltid vart där.  Vad gjorde man innan (jaja jag vet vad jag gjorde, men det känns...

Ovido - Quiz & Flashcards