Direktlänk till inlägg 26 november 2012

2012-11-26

Av Helena Wedin - 26 november 2012 09:38

Hopp och Hej!


Veckan som va gick faktiskt rätt så bra. Men oj va trött man är då man kanppt få 2-3 timmar sammanhängande sömn. Hade främmande av syster/mosis sedan av pappa/morfar och på Onsdag kom en kompis till mig förbi på kvällen. Det va super trevligt då jag inte träffat han på 2år. Hade faktiskt missat att även han ha blivit pappa och vad skönt att få sitta och surra av oss lite och komma ikapp på allt som hänt. 


Men nu ska vi se här vad som hänt. Teo gör ju framsteg hela tiden hela dagen, en annan springer snällt efter och kolla så att han inte gör om sina små misstag om och om igen. Tex klättra på tvättkorgen, tipa leksakskorgen över sig, dra i sladdar, gardiner och ja typ allt annat som man tycker är intressant då man är pytte pytt.

Han börjat dock bli lite bättre på att lyssna på Nej och Ajabaja. Men för det mesta skrattar han åt en och sedan klappar han händerna.


Vi hade bad i Tisdags, eftersom vi missa det förra då J och jag inte alls va pigg då, så hade vi missat ett steg innan dyket som skulle vara denna Tisdag. 

Vi gick dock för badet denna gång men med Fiffi som fick va stand in åt J. Hade dock en väldigt väldigt trött liten kille så han bara sovit några minuter på hela dan. Han va trött grinig men han brukar bli som en fisk i vattnet då vi kommer dit. Denna gång började han gråta redan i duchen men sedan i vattnet gick det lite bättre innan det va dags för dyket och innan det skulle vi hälla en liten hink vatten över huvudet för att dom ska lära sig att hålla andan. Han tyckte inte detta va särskilt roligt. Men tänkte man kan ju pröva dyket i alla fall. Så efter vi lekat lite så va det dags. Man skulle lyfta upp han lite lätt och sedan dra han undervattnet mot sig. Gick ganska bra då pojken är både tung och flyter bättre än en kork. Fick han dock undervattnet och det gick bra. Han kom upp och jag höll han i famnen, då blev han jäkligt förbannad och då va det nästan bara att kliva upp på en gång. Han somnade väldigt gott på vägen hem!


Ser fram emot morgondagens dyk då han kanske är mer utvilad.


Jonas kom hem på Fredagen och oj vad skönt det va att få sova lite. På Lördag så fick mer besök av Farmor, Farfar och morbro Krister. Vi gick ner på Lyslördag som vi försöka gå på varje år. Dock när man fått barn (skyller på det i alla fall) så ha jag blivit så galet lik min mamma att man nästan få skämmas. Dom släcker ner hela staden och så går det ett fackeltåg med bland annat små änglar. Dom är så söta, så sjunger dom när dom kommit till stora torget. Då står en annan med tårarna i ögonen och biter ihop. När Sedan Helen sjöholm sjunger och dom tänder upp staden med vackra granar, fina fasader och det står änglar och dansar i fönster, balkonger och ja lite överallt, så tänker jag lite för mycket. Tänk den dan Teo kanske vill gå med i fackeltåget då rinner nån tår över för mig och jag få bita mig i kinden för att skärpa till mig. Det här med barn är känslosamt det ;)


Nu ska jag försöka få prinset att sova lite, ska se om vi hinner gå och träffa Fredrik innan han åker vidare på Nyland.


vink vink

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Wedin - 12 augusti 2013 11:38

Hopp och Hej!! Men hörrni vilken underbar sommar vi har haft!! Vi har haft fullfart sedan midsommar, men nej vi har även tagit det lugnt och njutit. Vi har vart på resande fot dock, nynäshamn i slute på juni då vi lämnade av Teo där för att själva åk...

Av Helena Wedin - 4 juni 2013 21:40

Hopp coh Hej!   Idag har det regnat nästan hela dagen och vi skyndade oss ut en stund på morgonen för att få bort lite av allt spring i Teos ben. Han åkte kana och tittade på motorcyklar som nästan dagligen görs.  Har sedan spenderat dagen inne...

Av Helena Wedin - 19 april 2013 09:32

Hopp och Hej!!   Herregud för 1 år sedan låg jag nu på BB med lille Teo i famn och bara väntade på att få åka hem. 1år går tokfort samtidigt som det känns om en evighet. Det känns som Teo har vart en del av vårat liv så länge man kan minas. Samti...

Av Helena Wedin - 16 mars 2013 15:18

Hopp och Hej!   Ja vad ska man säga denna sista vecka ha vart en aningens händelserik. Fick besök förra Söndagen, då deras egentliga övernattnings familj vart både magsjuk och förkyld veckan innan. Dom tog det säkra och nattade över hos oss i stä...

Av Helena Wedin - 27 februari 2013 19:51

Hopp och Hej!!   Herrgud nu börja det närma sig... Teo fyller snart 1 år. Det är så overkligt att han bara funnits i våra liv i 10månader nu. Känns som han ha ju alltid vart där.  Vad gjorde man innan (jaja jag vet vad jag gjorde, men det känns...

Ovido - Quiz & Flashcards