Alla inlägg under mars 2012

Av Helena Wedin - 23 mars 2012 08:34

Hopp och Hej!!


Jaha då va det Fredag idag då.. om jag hade jobbat så skulle det blivit en sen Fredag men semester som man ha så är det bara fylla dagen med annat.

Jag ligger fortfarande kvar i sängen och funderar på vad jag ska hitta på. Baka, promenera, slappa eller ja nått annat helt enkelt. Jag kan och hinner nog göra allt ifs. Jag tar det som det kommer helt enkelt. 


Igår var vi till barnmorskan igen och som vanligt såg allt super bra ut, 5kg har jag gått upp 10 om man ska räkna från det jag gick ner i en början. Bebis ligger fint med huvudet nedåt men inte fixerad, en livlig krabat och när Barnmorskan mätter magen avslutade hon med att knacka på och sa det -Nu få du komma ut!

Vi kan inte annat än instämma med henne, är så nära nu att det är ju helt galet.

Vi lämnade efter oss en liten present till barnmorskan också, efter varje gång hon mätt magen ha hon klagat på sitt måttband, siffrorna syns knappt och hon kommer inte överens med det andra hon hade. 

Så 2 måttband va vad hon fick av oss och väldigt glad blev hon, skrattade och sa att nu ha landstingen sparat in några kronor.  gjorde vi bra J.


Igår han jag även tvätt en massa, städa och laga lite mat. Fick besök av svärföräldrarna igår när dom skulle på en konsert här nere. Mycket trevligt!!!

Jag va även ut i Birsta en sväng och inhandlade en ny toasitts, när vi nu fått toan renoverad och ända sedan vi flyttat in så ha toasittsen vart lite trasig, så för nån vecka sedan inhandlade vi den billigaste men universal modell som skulle passa allt, visade sig inte hålla vad den lovade. Varje gång man satte sig va det med livet i insatts, den halkade på sniskan VARJE gång. Så när mitt inatten när jag va trött och inte tänkte mig för var det rent ut sagt lifsfarligt. Så jag vart less igår och åkte och inhadlade en dyrare men orginal sittsen. Nu är det som det ska igen .


Vet ni vad vi mer ha gjort i veckan här, vi va ju och fotade oss alla 3 blev ju hur bra som hellst. Roligt hade vi också!!

Nu ska han bara fixa till bilderna så som vi vill ha dom sedan ska jag lägga ut några här så ni få se på kalasisen. 


NU blev det dags för frukost i alla fall.. Ha en toppen dag alla sötnötar. Puss och kram!

Av Helena Wedin - 20 mars 2012 07:58

Hopp och hej!!Första dagen som ledig, har tagit ut lite semester nu innan det är dags. Känns väldigt konstig att man kanske inte ska jobba på över 1 år. Få man ha ångest redan nu att börja igen? Då inte för att jag inte älskar mitt jobb utan för att man ska missa timmar av bebis liv...kommer ihåg hur syster tyckte det va jobbigt, tro inte jag är så annorlunda.Hehe första dagen som ledig och det kryper redan i kroppen, lätt rastlös. Men idag ska vi faktiskt fota oss alla 3.. Vad ska man ha på sig eller inte ha på sig?!Tänkte även att mamma skulle få vara med på ett litet hörn som en blomma. Ska se om jag hittar en röd orange Herbert sådan som fanns inne hos mamma när hon spred sina vida vingar och flög ut genom fönstret på sjukhuset.Nej Conny du kommer inte undan!!!! Du ska också fota oss.... Väntar bara på finvädret.Efter denna aktivitet åker jag nog uppöver till syster yster och se vad man kan hjälpa till med där. J ska ändå jobba över, och jag kommer ändå ha tråkigt imorgon om jag stannar i stan.Idag är det 20 dagar kvar till beräknad nedkomst.... Så nära så nära.Nu ids jag inte skriva mer, eftersom det inte bli frukost på säng så måste jag ju fixa det själv. Puss och kram

Av Helena Wedin - 12 mars 2012 08:34

Hopp och Hej!!!


Idag är det Måndag och jag är faktiskt ledig. Gick och la mig innan 22 igår och vaknade halv tolv, hade stora problem att somna om och vart väldigt frustrerad, ha sovit väldigt väldigt dåligt ett tag nu. Men efter ha suttit på FB ett tag så gjorde jag ett nytt försök, vaknade till nån gång men vände på mig och somnade om. Blev choklad när jag tittade på klockan imorse 8.... Fatta va lycklig jag är nu!


Igår Söndag så gjorde vi Birsta, hämtade barnvagn, bilbarnstol och inhandlate en massa krimskrams men ack så viktigt när bebis kommer. Barnvagnen gick in i bilen... Puhh men det få inte plats så mycket mer i bagaget :P Det va dock värre i hissen här hemma. Kommer bli bökigt men det få gå. 

Jag hann också att städa nästan hela lgh medan J tittade på hockey. Han fick bara hjälpa till några gånger som damsuga vardagsrummet som är SÅÅÅÅÅÅÅ tråkigt med den stora lurviga mattan.

Jag var dock väldigt slut efter allt detta så jag gnuggade ögonen redan kl.20


Vad mer kan jag informera om här.. Jo det är bara 28 dagar kvar innan tiden går ut. Helt helt helt galet!!! Inte undra på att alla kollar på en när man gå med magen i vädret (inte naken då) Jag som inte trodde den syntes  

Nu har jag bara denna vecka att jobba + Måndag. Känns väldigt skönt att man snart kan försöka sova mer och vila fötterna fler gånger om dagen. Kanske ta promisar i de fina vädret om det kommer och stannar. Kanske kan försöka hinna baka en massa saker och laga mat så det finns sedan. Idag känns det dock lite jobbigt, sitter skönt i soffan och ska alles strax göra mig klar för lunchdaten. 


Så tack och hej!!! Puss på er.


Av Helena Wedin - 8 mars 2012 09:46

Hopp och Hej!!


Internationella kvinnodagen... vad är det för spec med den egentligen?!


Jaja dagen till ära så sov jag ju super bra, men idag av alla dagar så hade vi tid på MVC och det va ju bara att kliva upp det. Även denna dag så såg allt super bra ut, värdena va bra både socker, blodtryck. Magen ha nu börja planat ut och våran underbara barnmorska tycker att jag ha en alles lagom bebis i magen. 

Idag låg bebis med huvudet nedåt och med händerna för öronen typ. Längs med sidorna av huvudet... Gulligt som tusan i mina ögon. Men jag börja längta till den fixerar sig så jag slipper små tårna i revbenen och kanske få lite lättare att andas. 

Då hoppas jag att jag är ledig dock så jag hinner på toa. Har förstått att man kissar mer då. Men den smällen tar jag så gärna. 


När jag är ledig ska jag ta tag i vårat hem också som ha förfallit sedan snickarna vart här. Behöver städas rejält och sedan ska jag se om jag id´s fylla upp frysen med mat och bullar kanske. Lär väl få besök när bebis ha kommit.  


Nu ska jag iväg på jobbet... jag ha börjat min nedräkning. 2 kvälls pass kvar sedan 1 lördag och till sist 4 vanliga dagar. ÅHHHHHHHHH längtar!!!


Puss och kram 


Av Helena Wedin - 7 mars 2012 08:15

Hopp och Hej!!!


Jag tro minsann jag är FB beroende. Vakna man så här tidigt och man inte behöver det egentligen så bruka jag sitta och FBa mig. Idag gick inte det. Vad gör man nu?!?!?!


Igår fick vi en underbar nyhet på morgon kvisten. Några vänner har blivit föräldrar till en lite prins, man bli ju så glad och varm i själen. Min första tanke när jag vakna nu va, undra hur pappan känner sig idag (hans första, hennes 3:e)?!


Det är inte så långt kvar för oss heller, känns väldigt väldigt overkligt. Men tankarna smyger sig på allt mer nu, att herregud om ca 1 månad så är vi 3. Någon kommer ligga i spjälsängen som redan stå klar, någon kommer behöva oss för att överleva. Vi kommer ha oändligt mycket kärlek att ge och herregud va trött man kommer va  


Det börja bli väldigt tungt att jobba nu, det funkar fortfarande men det gå långsamt nu. Har svårt att skynda mig och min balans är inte alls va den brukar va. Jag ska dock bara jobba nästa vecka och sedan ha jag tagit semester 2 veckor och sedan få vi se när bebis behaga komma ut.

Magen blir större och större, jag har nu väldigt svårt att andas emellan åt och maten riktigt tränger sig ner. Så antar den ha väldigt trångt där inne. Den rör sig inte riktigt lika livligt där inne. Men oj va det känns när den sträcker lite på sig., eller bara byter position. 


Jag har bett en kompis till Jonas att ta lite kort på oss och magen. Bäst att passa på medan man fortfarande ha den kvar!! Dom bilderna kommer så småning om.


Från de ena till de andra så hör jag vårfåglarna nu och bli ju alles varm invärtes.. solen skiner, är inte så fasligt kallt och dessa underbara fåglar som sprider glädje. Vi har nästan inte haft någon snö på balkongen i år och den är helt bar nu. Hoppas att solen håler i sig så man snart kan ta första fikan där ute. 


Näää hörni nu ska jag ta och snygga till mig lite (borsta håret typ)  

Glömde nästan säga att det är  33dagar kvar till beräknad nedkomst.


Puss och Kram på er!! 

Av Helena Wedin - 1 mars 2012 19:35

Hopp och hej!!!


Måste bara skriva in min lilla nedräkning.. Idag är det bara 39dagar kvar tills beräknad nedkomst!!!

Helt galet... känns så overkligt.

Nu börja man känna av det på de flesta sätt, ha klarat mig väldigt länge. Har halsbränna nu mest hela tiden, små trött, tro jag ha ett blåmärke på insidan magväggen som är enorm, för ont gör det när bebis kommer åt. Har även foglossningar som dock är uthärdliga än så länge. Har nu börjat fått få upp på nätterna och kissa 1-3 gånger. 

Det största problem jag har är dock att jag få skavsår på magen ovanför naveln för att mina kläder är för trånga, spec min jacka. Tur det är vår snart så man slipper alla tjocka klumpiga hårda jackor.   


I helgen som kommer ska jag åka uppöver och hålla min bror lite sällskap tro jag minsann, ska även vara lite barnvakt på Lördag då syster yster ska boa in sig i nya lgh.

Ska se om jag kan hinna träffa en kompis medans hon är på hemma plan också. Sedan på Söndag är det den stora  dagen, VASALOPPET (eller så fyller min bror år) och det ska firas rejält innan jag beger mig hemöver igen.


Nu ha jag slut på prat!!!!   

Ovido - Quiz & Flashcards