Alla inlägg under augusti 2012

Av Helena Wedin - 13 augusti 2012 21:54

Detta inlägg kommer jag skriva med stora bokstäver för att jag är så förbannad!!!


TRO NI INTE PÅ SATAN ATT NÅN JÄVLA IDIOT HAR ÅTER IGEN KLIVIT PÅ VÅRAN MOTORHUV! DENNA GÅNG PÅ VÅRAN 2 ÅR GAMLA BIL, NÄR DET VA FELICIAN VA DET BARA JÄVLIGT ONÖDIGT SEDAN FICK DET VARA. MEN DENNA GÅNG HAR MAN EN VÄLDIGT NY FIN BIL SOM NU HAR 4 STYCKEN DECIMETER STORA ROSOR FULLA MED REPOR BÅDE STORA OCH SMÅ. GAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAH VA FÖRBANAD MAN BLI!!!!!

SKULLE JAG SETT DEN PERSON SOM GJORDE DET DÄR SKULLE JAG UTAN TVEKAN SLÅ IN PANNBENET PÅ DEN. (ÖVERDRIFT MED TANKE PÅ ATT DET MÅSTE VA EN STOR PERSON) MEN JAG ÖNSKA JAG KUNDE GJORT DET. SÅ HÄR GÖR MAN BARA INTE!!!! 


Det som känns jävligt surt är ju att vi nyss fått tillbaka bilen och våran vattenläcka ska va åtgärdad. Sedan slapp vi undan all betalning på det hela. Varför kunde vi inte bara fått njuta av det.... idag va jag så arg att jag till och med släppte en tår eller två.

Jag har även denna gång kontaktat polisen... vet att dom inte kommer göra nått men det kändes väldigt skönt att få ur sig lite. Sedan att vi kan ta kontakt med försäkringsbolaget och på så vis få ner lite kostnad.



Nä nu är jag så upprörd igen att jag tänker lägga mig innan mitt huvud spricker. SSSSSSAAATTTTTAAAANNNN ta alla jävlar som inget ha innanför pannbenet!!!!!

Av Helena Wedin - 7 augusti 2012 14:12

Hopp och Hej!


När denna sommar är över på riktigt ska jag lägga upp lite kort på Teo och vad vi gjort i sommar. 

Lillen känns bara större och äldre för va dag som gå... Det gå alles för fort tycker jag! Han står som sagt gärna nu med hjälp av oss, han står längre och längre stunder och är så glad då han få se världen från en annan vinkel. Han är fortfarande väldigt nyfiken och vi har tagit bort liggdelen i vagnen för att han ska kunna sitta upp lite. I stället för att sätta in fötterna i hålen där dom ska vara så tar han spjärn mot den delen som går tvärs över. Han ser ut som en riktig kontorsråtta med benen på skrivbordet.


Han har även kommit på att man kan faktiskt bli rädd för folk. Här om dagen då vi fick lånebilen stod där en sävlig man från Lycksele som såg allat annat än farlig ut, det tyckte inte Teo om alls. Han grät och grät tills vi stängde bildörren och inte såg gubben längre. Han ha också blivit mer känslig av att inte få sova ut helt och hållet. Han kan vakna av en dröm eller dylikt och vara helt hysterisk till man fått han att somna om då vaknar han 10 min senare och är väldens lyckligaste. 

Jag grät sedan över denna hemska lånebil som inte barnvagnen går in i, det är lädersäten och ingen fungerande AC. Är så man vill avlida!


Men åter till lillkillen, han äter som en hel sumobrottare nu. Jag började ge han ersättning för några dagar sedan ihopp om att han skulle sova länge på nätterna. På färpackningen står det att man ska ge dom 90-120ml när dom är ca 3 mån. Japp sagt och gjort men drog till med 150 då jag tänkte han få äta tills han är nöjd. 150ml gick åt och ja nå va han halv nöjd men vaknade 2 timmar senare och ville ha mera mat. Dagen efter ökade jag till 180ml och samma där SLUT och han va väl halvnöjd, somnade och vaknade 2 timmar senare för mat. Dag 3 drog jag till med 200ml och samma sak slut på det med och vakna 2 timmar senare. Fick en flaska till +bröstet då han inte alls va nöjd. Monster bebis man ha!!! Inatt fick han bara 1 gång då vi kom hem så passa sent. Drack då bara 100ml innan han somnade i min famn. Sedan ha jaag vart för trött inatt så vet faktiskt inte hur han vakande. 


Sedan vi kommit hem och börjat med rutiner igen så ha han somnat själv med hjälp av lite vaggvisor. Tar allt från 1 timme till 5 min att få han att somna beroende om man tar det då han precis blivit trött eller om han hinner bli övertrött. Det är svårt att se på han då hans jättttttte stora ögon alltid så pigg ut. Får hålla utkick efter att han gnuggar sig i ögonen, gäspar eller då han börjar fastna med blicken på saker och ting. Då är det snabbt som ögat man få göra han natta klar och lite mat.


Min tanke denna vecka då J inte är hemma va att åka upp till Rösätt och njuta av lite sol och utsikt. Ta lite promenader i den underbara skogen som är för mysig. Kanske hitta lite hallon längs vägen osv. Det gick inte som jag tänkt mig då lånebilen inte tar in någon vagn i skuffen. Blir gråtfärdig av detta. Har dock fått erbjudande att låna en väns bil och tror minsan jag gör så. Kanske kan plocka lite hallon som tack för det.

Blir bara några dagar då jag ska tillbaka till festival firandet här  ihelgen tänkte ja. Jag bara vill se BOPPERS men ingen som är så sugen att gå med mig som det verkar. 


Nu ska jag dock passa på att röjja upp lite innan lillen vaknar. 

Hopp och hej 

Ovido - Quiz & Flashcards