Alla inlägg under april 2011

Av Helena Wedin - 26 april 2011 08:02

Hopp och Hej!!


Så då va man åter tillbaka i vardagen. Känns både bra och däligt.


Har gaft en helt underbar helg, kanon väder, inga måsten, godmat och sällskap. Tackar man för!

I Torsdaags åkte vi upp till pappsen och nattade över så vi skulle få lite sovmorgon va tanken. Men 6,20 ringde J's larm på mobilen. Jaha ja va så där kul.... 

Det blev grillning av lite korv på Slån och redan då strålade solen och de va riktigt varnt.

På kvällen blev de Påskmiddag i K-fors. 

Lördag tog vi oss en promis på "Stan" det va en rätt rolig upplevelse. Man behöver aldrig vara nervös att man inte platsar i Kramfors. Det finns ett fack för ALLA   

På kvällen blev det grilldebuten, fläskfil'e och majskolvar. Mmmmmn 

Vi han till och med ha årets första vattenkrig... hihihi va kul det är.


Söndagen strålade solen som vanligt och jag begav mig ut till Rösätt för att mysa lite med Anna. Satte oss på deras Altan eller vad man nu ska kalla de, tiden gå fort när man ha kul så VIPS hhade vi suttit i solen i 4timmar. OJ OJ OJ Va röd jag blev.. men idag är jag brun.


Begav oss sedan hemåt S-vallet. Måndagen bjöd också på sol men jag åkte och gjorde Birsta. Hittade några tröjor och ett par skor. 

blev film kväll som avslutning.

Idag är de en ny dag med nya möjligheter!!! 


Ha en kanon dag alla!

Av Helena Wedin - 19 april 2011 09:13

Hopp och Hej!!!


Nu är det vår och solen skiner. Man sitter mer sällan vid datorn och uppdateringen här blir när man känner för det. 

Men det händer inte så mycket nu för tiden. Man jobbar käkar och sover typ.

Dock helgen som var passa jag på att åka upp till pappi och byte dojor på bilen, passade på att tvätta den och städa den. 

Upptäckte dock att huven inte går att öppna. Så där smidigt.


Umgick både med sis och bror. Jag han gå och se på fotboll, springa på dollar äta på Sylos innan det va dags att bege sig mot Sundsvall igen.

Väl i Sundsvall igen så va det dags att snygga till sig för att bege sig till Ekke fest i förorten ;)

Det va hur trevligt som hellst!! Tackar vi för.


Nu laddar vi för Påskhelg.. mat mat mat och lite mer mat ;)


Puss på er!

Av Helena Wedin - 11 april 2011 20:33

Hopp och hej!!!  


Denna helg ha ju vart kanon skön.

Fredagen gick ju tok fort så vart det kvällen. Lite tacos och sedan myste vi till Sammys äventyr på våran nya STORA tv.

Sedan va det bara att slänga sig i säng för en annan. Men denna natt va inge rolig alls!!!

Hade en sådan otäck dröm. Gick och la mig 23 vaknade 2 tiden sedan varje halvtimme tills de va dags att kliva upp. Fortsatte hela tiden på samma dröm.

Iväg på jobbet och lördagar brukar vara sjukt mycket att göra, denna va ganska så lugn. Det va tok skönt för när vi slutade så va jag jätte jätte trött. Men hem och sedan begav vi oss ut till Birsta inhandlade ett skrivbord.

Senare på kvällen efter lite mat skulle jag skruva ihop det. J höll sig i ett annat rum men det gick så där med mitt humör i alla fall. Så det sluta med att när de va klart gick jag och la mig för husfridensskull.


Igår kom Pappsen ner så vi gjorde Birsta även denna dag. Blev lite fika och mat och lite små shopping.

Sedan åkte jag upp och hjälpte Jossan lite,  gjorde dock inte så mycket annat än höll na sällskap   

Vi tittade sedan på film och sedan va det åter igen natten. 


Idag va tanken att jag skulle åka hem till Pappsen och byta däck på bilen och kanske tvätta den lite. Men efter att ha haft sovmorgon  delux så kände jag inte för att åka någon stans. Solen sken och det blev lunchdate med Jocke och sedan bjöds det på en kopp kaffe på balkongen. Herregud va solen ha värmt idag. Helt underbart!!!

Vi ha rullat ut gräset på balkongen och tagit fram ute möblerna.


Jag har även stickat klart ännu ett mobilfodral. Testade att byta färger och lite mönster fixade även till ett knapp hål på slutet. 

Nu ska jag bara lära mig att sticka ett hjärta och maska av på slutet så det bli en fin lucka.


Jaja nu ska jag fortsätta på en av mina beställningar på mobilficka som jag fått. Tar gärna emot fler om någon är intresserad. 


Kramis på er!

Av Helena Wedin - 6 april 2011 22:17

Hopp och hej!!!


Jag ha börja med en ny liten Hobby. 



Detta är bara dom första exemplaren. Mina test fickor... 

Nu har jag börja komma igång och nu ska det fixas och trixast lite, ska se om jag kan börja göra mönster också. 


Har redan fått några beställningar. Så det är bara för en annan att sätta igång  


Hopp och hej på er!     

Av Helena Wedin - 4 april 2011 20:03

Hopp och hej!


Man bli alles varm i hjärtat när solen skiner även när man gå hem från jobbet. Vägarna inne i stan börja bli fri från grus och man ser tygskor överallt. 


Jag skriver inte så mycket nu för tiden här ute. Men det är bara för att jag umgås mycket nu på kvällarna med våran  inneboende. Förra veckan blev det även en massa promisar. Va ju helt underbart. 

Helgen som varit har också vart full rulle, så finner ingen ro att sätta mig att skriva här. Nästa så man inte tittar in på FB heller. Är det för att det närmar sig sommaren? Känns som man kommit upp ur idet.


I helgen ha vi i alla fall varit på vårmässan, handlade bara en massa ätbart  . Åkte sedan uppöver och landade på Slån för att umgås lite, puss lite på dom små. Fick även fin besök av Tessan med respektive. Mycket trevligt!!!

Blev dock väldigt sugen på en tjejkväll med film, gosaker och tjejsnack. Få försöka styra till de snart.

Åkte sedan till K-fors på kvällen för att käka och käka lite till.


Söndage va det att ställa klockan så man kom upp. Men Nenan va då trött tröttare och tröttast. Vi skulle åka till Skule för att testa skidorna jag fått ärva och som nu va anpassade efter mina pjäxor. Dom gick hur bra som hellst. Tycker om dom skidorna!!!!!

Var lite jobbigt snö bara. Åkte några åk sedan vart det vilopaus på Toppstugan. varmmacka och sedan varmchoklad med grädde. Dom fick mycket bra betyg 4,2 av 5 möjliga.

Det är även en gammal klasskompis som driver det med sin respektive.

Så vi satt och små surra lite medan J och gänget åkte 2 åk. Puhh fick en annan vila lite extra!


Igår så tog jag tag i ett litet experiment. Jag ska lära mig sticka nu!!! Det är tur det finns youtube som kan lära en. Är dock lite jobbigt, det gå lite fort emellan åt. Men ska se om jag kan åka till mossis och fixa finliret.


Nu ska jag nog sticka lite till så jag lär mig nån gång. ;)


Puss på er! 


Av Helena Wedin - 2 april 2011 09:43

Godmorgon! 


Idag ids jag inte skriva så mycket. Men ger er en låt som bara är så underbar, soundtracket till Världens bästa hotell.


Ovido - Quiz & Flashcards