Direktlänk till inlägg 9 december 2012

2012-12-09

Av Helena Wedin - 9 december 2012 10:58

Hopp och Hej 


Ja då har det gå nå veckor igen och nu har Teo inte lärt sig så mycket nytt utan tränar mest på det han kan. Han kryper snabbt som tusan men tack gode gud inte ljudlöst så man vet vart han håller hus någon stanns. Han älskar att krypa runt runt bordet och ställa sig upp vid soffan. Han tycker också om att krypa ut i hallen och leka med alla skor. Äkligt men har fått han att inte äta på skosulorna i alla dall, om det inte är foppisar som är goda att äta på överallt. Men han kastar skor, han bär dom och leker med snören.


Vi hade åter igen ett uppehåll med badet då basängen va trasig, så Tisdagen som va skulle vi åter igen bada men va ingen hitt, det va kallt både i basäng och uppe på land. Så fick hoppa dyket denna gång. Men som vi ha övat här hemma i baljan. 

Vi fick dock svar på varför han inte alls var på humör, inget jag hade tänkt på tidigare. Men nu så har han fått sin första eller sina första tänder. Det är svårt att säga om det är 1 eller 2 då man absolut inte få titta. Han biter ihop hårt som tusan eller så lägger han tungan över. Men efter att känt så är det vast som tusan, syrran ha också känt och även Jonas och alla känner dessa små vassa piggar. Inte undra på att han vart lite grinig, soer oroligt och vaknar nu igen varannan timme på natten. 

Nu har vi dock lagt upp en lite taktik för att få att sova hela natten. Sedan bestämt när vi ska stålsätta oss själva och få han att verkligen sova hela natt. 


Veckan som kommer nu är det dags för vägning och mätning, Ska bli spännande och se. Det är bad och sedan en road trip till Nynäshamn om nu vädret tillåter dvs. 


Det är ganska skönt att vägningen bli bara av lillen, då jag av någon konstig anledning blivit lite tyngre   Men har förlikat mig med tanken att gör man inget på dagaran så blir det så. Inte så lockande att ta ut vagnen på oskottade vägar och snöstorm. Söker nu efter en pulka så kan man dra Teo i den istället, då ha jag inga undanflykter. Sedan är det ju jul då ska man ha en mage stor som en badboll så man kan NJUTA extra länge. Sedan efter nyår då få man börja ta tag i det där kanske om jag orkar eller ha lust. Tycker faktiskt om min "muffin-top" (bilringar på svenska). Vist låter det gulligt   


Ja kanske ska berätta att nu när J var på kurs så vaknade Teo och jag upp till bara 17,5 grader här hemma. Han huttrade och även jag. Klädde på oss som om vi skulle ut i snö vädret, ringde hyresvärden och vips så stod dom här. Vist var det värme på elementern men inte som det skulle tydligen. Dom ändrade på termostater, slog med hammare, kollade luftning. Dom hade stängt av stora fläkten på taket då det är alla i huset som klagat. Den fläkten drar ut all värme genom vetilationen. Så vips 2 grader innan kvällen några dagar efter så va det 5grader varmar. FY fasiken va underbart. Nu kan Teo krypa omkring halvnaken utan att frysa. 


Nu ska jag dock börja göra mig klar för en tur på Birsta..wihooo


vink vink

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Wedin - 12 augusti 2013 11:38

Hopp och Hej!! Men hörrni vilken underbar sommar vi har haft!! Vi har haft fullfart sedan midsommar, men nej vi har även tagit det lugnt och njutit. Vi har vart på resande fot dock, nynäshamn i slute på juni då vi lämnade av Teo där för att själva åk...

Av Helena Wedin - 4 juni 2013 21:40

Hopp coh Hej!   Idag har det regnat nästan hela dagen och vi skyndade oss ut en stund på morgonen för att få bort lite av allt spring i Teos ben. Han åkte kana och tittade på motorcyklar som nästan dagligen görs.  Har sedan spenderat dagen inne...

Av Helena Wedin - 19 april 2013 09:32

Hopp och Hej!!   Herregud för 1 år sedan låg jag nu på BB med lille Teo i famn och bara väntade på att få åka hem. 1år går tokfort samtidigt som det känns om en evighet. Det känns som Teo har vart en del av vårat liv så länge man kan minas. Samti...

Av Helena Wedin - 16 mars 2013 15:18

Hopp och Hej!   Ja vad ska man säga denna sista vecka ha vart en aningens händelserik. Fick besök förra Söndagen, då deras egentliga övernattnings familj vart både magsjuk och förkyld veckan innan. Dom tog det säkra och nattade över hos oss i stä...

Av Helena Wedin - 27 februari 2013 19:51

Hopp och Hej!!   Herrgud nu börja det närma sig... Teo fyller snart 1 år. Det är så overkligt att han bara funnits i våra liv i 10månader nu. Känns som han ha ju alltid vart där.  Vad gjorde man innan (jaja jag vet vad jag gjorde, men det känns...

Ovido - Quiz & Flashcards