Alla inlägg under oktober 2012

Av Helena Wedin - 24 oktober 2012 18:12

Hopp och Hej! 


Nu skriver jag här mest bara för att jag själv ska komma ihåg detta nån dag så jag ska fylla i Teos lilla bok om hans framsteg. 


Var på babysim igår igen och trött som tusan va lillen, men klagade inte alls förän det va dags att klä på sig. Somnade på stört sedan!

Vi skulle pröva att hålla i han på rygg så att han fick flyta själv, så håller man bara i huvudet. Men  han är som sagt väldigt nyfiken och inte kan han ligga på rygg inte, då se man ju inte vad som händer runtom. Så han böjer huvudet åt sidan och vips så fick han vatten i hela ansiktet. Han vart inte så rädd mest bara irriterad och arg. Vi var även på kyrkis på dagen, med Lucas och Erik. Mycket trevligt att se alla dessa små barn som det är fullfart på. Det blev många intryck på en och samma dag. 


Lillen har ju sagt mmmmmaaa några veckor nu men idag har det blivit mamama senare på eftermiddagen blev det papapa också. Men som sagt skulle va så mycket roligare, trevligar om han viste vad han sa och att det är oss han pratar om. Dessa ord kommer oftast då han är missnöjd eller ledsen, även då maten är på gång. 

Han pratar mer och mer för varje dag som går, han kryper också fortare och fortare. Nästan skönare att ha han i gå stolen då den inte kommer in i vissa rum så man vet vart man har han   


Så nu kan jag stänga ner bloggen för idag och kanske kommer det nå nytt imorgon jag skriver om 


Vink vink


Av Helena Wedin - 16 oktober 2012 10:56

Hopp och hej!


Om hela 2 dagar så blit lillen ett halvår....  Måste ju nästan firas med en tårta till mamma ..eller inte!

För varje dag som går hittar han på nya bus. Han har kommit på att man kan dra i gardinerna när man sitter i gåstolen, men han även rycka ut pappas datorkontakt. Han kör på högtalarna med en väldig fart. Petar på både video och all sort teknik prylar som lyser och blinkar. 

Han fattar ju inte ordet NEJ eller AjAj än. Så när man höjjer röster till han så skrattar han och tittar på en. Slår med handen i bordet framför sig på gåstolen. 

Han har nu också hittat tjusningen i atta krypa, än funkar det inte 100% med att dra upp knäna men dra sig fram med armarna gå alles utmärkt och fortare och fortare för varje dag. Idag insåg han också efter att han blivit less på sina leksaker att nu når han ju andra saker, högtalaren, det som ligger underbordet, tapeterna är också nått som intressant då bi både ha med mönster på som käns, väv och en mjuktapet ( då ingen fluggtapet utan bara mjuk). 

Har en starkkänsla av att detta kommer bli en skitunge som ska vara överallt HELA tiden. 


Jag har oroat mig ett tag över att jag är så lat och äter så mycket onyttigt att jag gå upp i vikt, men insåg precis att detta kanske hör till. Gick ju ner massor då han kom ut, sedan bygger jag nu upp ett föråd för att orka springa och jaga han sedan. Kanske inte behöver oroa mig så mycket helt enkelt!!!   


Idag har första snön kommit, det var väldigt skönt att lägga på vinterdäcken och städa bilen invändigt igår. Nu kan man sätta sig i bilen och känna sig lite tryggare. 

Insåg också att våra utemöbler står kvar ute, kanske dumt!? Men det bli ett senare problem helt enkelt. 


Man få börja tänka på att på lillen lite varmare kläder nu också. Ska införskaffa oss en åkpåse då han har en tendens att sparka av sig sina tusser och filt. 

Idag ska vi på babysim för första gången, ska bli väldigt spännande, så borde han ju ha det varmt och skönt när vi går därifrån. Känner själv att jag skulle vilja ta på mig overall och kängor. Komma från 32-33 gradit vatten till minus grader. BRRRRRRrrrr



Ska dela med mig av några foton. 


  Detta är i början på April.

 Kan inte förstå att detta var 6 månader sedan, här bara nån timme gammal.

    Här hemma nån vecka gammal   


 


Denna underbara älskade lilla pojke blir ett halvår om 2 dagar. Helt fantatsikt att ha han i vårat liv. 

Jag blir lika glad och varm för varje dag då jag vaknat och han tittar på mig med dessa stora blåa ögon, ger ifrån sig ett brett leende och sedan försöker han dra sig fram till ens ansikte för att klappa en på kinden eller ge mig en puss (då med öppen mun, men det spelar ingen roll). 


Det är inte många gånger denna krabbat är ledsen och missnöjd. Är han det är det pga vi missat att det va mat tid, eller så är han så övertrött men också för speedad, nyfiken och vägrar att sova vilket fall som hellst. 


Älskar dig lilla Teo!!


Så det var allt för denna gång. 

Vink vink

Av Helena Wedin - 4 oktober 2012 21:57

Hopp och Hej!


Det är långt mellan gångerna man skriver här nu. Känns dock inte som nån prio 1:a. Det ska hinnas ta hand om liten, hem och ha ett eget liv också. 

Men ska uppdatera lite snabbt om Teos framsteg,


Han har nu hunnit blivit 5½ månad. Tiden går så sjukt fort. Han är nu 70cm lång och väger 8780g. 


Denna månad ha han börjat lyssna på sitt namn. Han rullar runt åt båda sidorna och ja på morgon ser det mest ut som han gör dödrullning (krokodiler gör sådan). Han är som en propeller!!! Han är inte så intresserad av att krypa då han mer än gärna sitter i sin gåstol och ta sig fram snabbt som ögat (Inte alltid dit han vill då).

Han äter nu bara vanlig mat på dagarna och jag ammar nån gång på natten bara. Han äter dock ersättning på natten då jag hellst vill sluta helt NU. 

En tid nu så ha har han vart orolig och skeptisk mot människor som han inte sett på ett tag. Han har också haft jätte svårt att somna själv. Detta är säkerligen på grund av separations ångest.

 Man har fått lagt han i våran säng och  hölle fast han. Då somna han på 2 sekunder. 

Nu har han dock i 2 dagar somnat helt själv efter 5 min gnäll. Det är så skönt att han varierar sig lite med grin och gnäll det bli så galet enformigt annars.


Han har ju vuxit nå enormt nu också så jag har vart och byggt upp garderoben med arvegods som vi både fått och köpt. Kändes så underligt då jag städade bort alla hans pytte kläder. Kan för mitt liv fatta att han vart så liten.


Det som kommer här näst är att vi ska börja på babysim. Ska bli så kul och se om lillen tycker om vatten. Här hemma gå det ju bra men är ju inte riktigt samma sak. Tur att J ska med då kanske jag inte alls vill hopp i poolen. Brrr


ähh hörrni jag är så ofokuserad idag att jag lägger ner!!! Ny tag en annan dag helt enkelt.


hopp och vink.


Ovido - Quiz & Flashcards