Alla inlägg under maj 2011

Av Helena Wedin - 31 maj 2011 20:32

Hopp och Hej!


Jag passar på att uppdatera lite här medan åskan går.

Vet dock inte riktigt var jag ska börja... Har vart ut 2 gånger och tagit mig en drink eller två. Är så sjukt mysigt nu när man kan sitta ute på kvällarna. Inte idag då!


I helgen hade vi besök av sis med familj. Herrgud va ungarna ha blivit livliga, då ska man inte prata om när dom få i sig lite socker på det också. Men sis och jag fick oss några härliga skratta denna helg. Alltid lika underbart att ha dom på besök.

Nu är det bara att vänta in och se när bror med familj ska göra oss den äran. 


Jag har klarat ut min projekt också eller nja nästan i alla fall. Angry birds ha jag klara alla banor på. Men ha 4 stjärnor kvar som måste tas innan jag kan lägga de på hyllan. Det är detta meningslösa spel som sliter mig från datorn.


Tog en liten pause nu och njöt av detta åskväder som går väldigt hårt inne i s-vall. Jag förstår dock mamma att hon va så rädd för det. Det är ju som sagt rätt otäckt när man bo i ett hus lite på sidan om. Så här inne i stan känns det ganska säkert.. peppar peppar kanske jag ska säga också. Var det vädligt nära nämligen.


Nej ni kan va lugna vi ha dragot ur tv och datorer från väggarna. Men det är skönt det finns bärbara också  


Nu är det slut på prat.. hopp och hej!! 


Av Helena Wedin - 22 maj 2011 18:52

Hej hopp


Herregud vlken kan dag det ha vait.. Tog oss en sovmorgon till 10.40 klev upp fixade en kanon frukost. 

Klädde oss för en promis. Vilken promenad sedan. Den blev ca 17km och tog oss ca 2tim och 50min.

Var dock jobbigare än någonsin att ta sig upp för slalombacken. Den knäckte mig nästan idag, Jonas var dock väldanspigg (tjurig) och knatade på som aldrig förr. Men väl uppe på toppen fortsatte vi en bra bit och då va man åter igen pigg.


Har nu slängt i oss tackos och städa upp i lgh. Jonas stack iväg med mor och far för att titta på fotboll. Jag ha slängt in tvätt ,diskat undan och nu står pajen i ugnen. Skulle alla dagar va som denna skulle jag nog kunna bli hemma fru  


Nu ska jag nog vila ögonen en stund innan klockan ringer på pajen.


Kärlek till er alla! 


Av Helena Wedin - 18 maj 2011 08:56

Hopp och hej!


Måste bara säga att jag håller på med ett litet projekt. Varva Angry Birds!! Mycket krävande..


hej svejs! 

Av Helena Wedin - 11 maj 2011 08:15

Hopp och hej!!


Vilket kanon väder vi ha haft fler dagar nu. 


Lördags satt folk både ut och inne på jobbet. När man gick hem därifrån kändes det ju faktiskt helt underbart när solen sken. 

Vi åkte en tur till Birsta och kollade runt lite innan vi begav oss till Jocke för lite fika. Han skulle dock iväg så vi åkte hem och plasserade oss i soffan. Vi 23 tiden va jag så sjukt rastlös så vi gick ut på en promis för att kolla in stan. 


Söndag tro det eller ej men jag tog sovmorgon till 11.15 Så länge ha jag inte sove sedan... ja jag kommer inte ens ihåg. Skönt va det i alla fall. Röjde lite och sedan käkade vi en gorme frukost på balkongen. Dagen aktivitet var picknick uppe på Norraberget. Så vi packade väskan inväntade sällskap och sedan upp upp för alla trappor.

Där uppe möttes vi av både Rövare i skogen och MC knuttar på parkeringe. 

Väl hemma igen blev det Grillat och efterrätt så klart...jaja och några glas vin.


Måndagen va ju en kanon dag.. varmt som tusan, vindstilla och jag va LEDIG ;)

Blev en långpromis med Gisela och sedan en pratstund på deras gräsmatta.

Hem och städade och sedan laga jag till mat för ja ett helt kompani igen. 


Igår så va vi åter igen ut till Birsta och inhandalade både blomlådor, kryddor och potatis. 

En snabb promis innan jag gjorde ordning min lilla trädgård på balkongen.

Synd bara att jag inte hann sätta potatisen, dagens regn skulle gjort den gott. 


Nu till morgonen så ha de både åskat och reganat massor. Mysigt tycker jag... men inte alls så roligt att gå ut då. Men jobba måste man ju göra vilket fall som hellst. 


Ha en kanon dag. Kramis

Av Helena Wedin - 6 maj 2011 23:44

Hej hej!!


En låt jag spelar för "Kotten och Lenny"   



Denna låt började jag lyssna på ikväll pga att mina kära grannar spelar dansbandsmusik på högsta volym. Irriterad som jag va pluggade jag in musik i mina öron och denna låt kom upp.

Jag har nu svårare att somna pga av alla mina tankar, minnen och saknaden. 

När jag va 14 år började jag vara i Ullånger och det var ofta jag var där. När jag va 15 år så hade vi ett stadigt gäng som umgicks flitigt varje helg. Jag näst intill bodde hos min klasskompis "Ackla". Vi gick ca 4 kilometer varje Fredag och Lördag bara för att mysa med våra underbara killkompisar. 

För att titta på film, käka godis och jo då ibland även dricka lite  

Vi hade väldigt roligt tillsammans och vi tog verkligen hand om varandra. Vi åkte och badade mitt inatten, grillade och ja hade det så där bra man bara kan ha det när man är 15 år. Varje sommar va vi ett gäng som åkte upp till en sjö en helg. Hade käk, sovsäckar och en massa godis med oss. Det fanns två omklädningsrum där. Men vi tjejer (även killarna) tyckte det va läskigt att sova ensamma. Vi klämde ihop oss som ett gäng sillar i samma rum i stället. Vi låg och prata hela natten, skrattade och nästa morgon va helt döda på standen. Sov 10 minuter här och 10 minuter där. 


När vi sedan blev lite äldre gled vi självklart ifrån varandra och i gymnasiet umgicks jag mest bara med 2 killar från gänget och fick en ny tjejkompis.

Jag bodde ihop med en av dessa killar ett tag (Nej vi va inte tillsammans!) Delade en övervåning i deras hus. Denna låt få mig alltid att tänka på han. Hur vi låg på kvällarna spelade Lars winnerbäck Live och försökte lösa alla världsproblem. 

Gick så där att lösa dom.... Men jag fick en vän för livet och ikväll tänker jag på just alla dessa vänner jag saknar att inte ha runt om kring mig. Som har spelat en stor roll i mitt liv. Fast än att jag inte prata med dom på väldigt länge vet jag att allt är precis som vanligt den dan jag pratar med dom. Det är underbart!!


Om ni från detta gäng skulle läsa detta. Hoppas jag att vi kan hitta på nått tillsammans snart. Skulle vara hur kul som hellst. 


Nu få det va nog med denna nostalgi tripp!! Grannarna ha gått på krogen så nu kan jag nog sova lugn. 


Kram på er!!


Av Helena Wedin - 5 maj 2011 08:58

Hopp och Hej!!


Hej va det gå nu. Snart helg igen. Men denna helg ha jag äran att jobba så den bli lite längre än vanligt.


Jag har även  funderat lite. Ett tag va jag ju faktiskt rätt så duktig på att träna och promenera. Men när jag vaknar nu så snoza jag lite extra och ligger kvar i sängen. Sedan när jag kommer hem ha jag inte alls lust att träna utan då vill jag lägga mig i soffan och slappa i stället.

Hur hittar jag tillbaka till den där tränings galingen igen??


Denna vecka ha vi även fått klara oss själva. Våran kära inneboende ha flyttat...snyft snyft. Men vi ha umgåtts nästan varje dag i alla fall ;)


Nu ska jag ta tag i denna dag. 

Av Helena Wedin - 2 maj 2011 08:47

Hopp och Hej!!!


Ja då va ännu en helg över. 

I Fredags åkte vi uppöver efter en sväng på stan. Det blev käk ni K-fors, alltid lika gott med tacos. 

Lördagen så tog vi oss promis ner på The Big city!! Inhandlade en jacka och vi testade det nya fiket i stan. Det fick 4,7 av 5 möjliga. Mycket gott och prisvärt!

Åkte sedan en sväng till Slån för att kolla hur dom hade det. Åkte också förbi mamma, där var det någon som redan hade gjort myspys inför somaren. 

Plockade sedan upp pappsen, vi käka åter igen i K-fors och sedan blev det en massa surr. Skjutsade sedan hem pappsen. 


Söndag tog jag mig en rejäl sovmorgon! Käkade och sedan gjorde oss klar för en promis upp på Snödåsberget med Brorsan och barnen. 

Väl uppe på toppen så kom det lite snö. Vi fick då gå in i stugan och mysa till det med varmchoklad och bullar. 

Väl nere igen så åkte vi och kramdes lite med Tessan. För att sedan bege oss på Hornö och äta. Oj va det va fullt. Vi hade tur som fick en plats. 


När vi sedan kom ner till S-vallet igen så åkte vi raka vägen till Fiffi som nu ha flyttat ifrån oss. Hon kommer få de jätte mysigt där uppe.

När vi kom hem till oss va det väldigt tomt. Tur man få bjuda ner henne på kvällarna så hon få se lite TV ;)


Idag är det ny dag och lite jobb. 


Ha en kanon dag!!!

Ovido - Quiz & Flashcards