Alla inlägg under februari 2011

Av Helena Wedin - 27 februari 2011 19:09

Hopp och hej på er!


Imorse vaknade jag till två gånger och insåg att än är det mörkt ute. Somnade om och sista gången jag vakna tänkte jag GUUUUD va skönt med sovmorgon. Titta på klockan och den va 7.30 Försökte somna om men nä.. Ja ja var bara att kliva upp, skicka iväg J på innebandy och själv piffa till mig för en dag i Birsta. Käkade lite frukost innan J kom hem.


Frukosten bestod av Jalapeno bröd, ostbricka och o´boy. Mmmm gott gott


När han kom hem så gjorde vi oss klara för att göra Birsta. Vi började med IKEA och gick inte lång stund innan vi va oense (om ett skrivbord). Vi gick där ifrån för att pröva birsta city i stället. 

Det var bäst att fika först och se om vi kanske blev på bättre humör. Det var i alla fall jag, sjukt gott med fika.

När vi sedan gick och lala på där så såg jag två kända ansikten, brorsan fru och Tobbe. Blev då tipsad om bokrean och att dom hade en bok till mig. 


Jag ha ju tänkt tagit upp min konstnärs intresse lite. Så gick in och köpte en Tecknings bok. Så nu ska jag lära mig på nytt hur det va man gjorde som. 

Egentligen är det ju bara att öva och öva. Men kan va kul att se om man kan få några goda råd.

Vid det här stadiet började J att sucka. Men vi hade ju övervåningen kvar. Så gjorde övervåningen lite snabbt också. Men jag ha tappa det där shopping begäret. I alla fall vad gällande skor och kläder (fast jag köpte ett par jeans igår)

Det är mycket roligare att köpa onödiga grejer. Men nu få det va färdigt shoppat för denna månad. 

Vi sparar ihop till en TV nu till att börja med, sedan tapeter för att inreda sovrummet och till sist skrivbord. Känns ganska kul att spara ihop till nått tillsammans. 

Jag har blivit inspererad av en blogg som jag börjat läsa sparamera.blogg.se, så nu ska vi se vad man kan spara in på eller kanske sälja (J ha ju en massa saker han kanske inte saknar   )

Men åter till dagen! Vi åkte sedan vidare på BOOM för att hitta en massa fina grejer, men köpte inget. Vidare till MediaMarket för att gå och titta oss om kring. När vi når datorerna så stor dom på ett lika brett skrivbord som jag tyckte vi kunde ha. Jonas gav nästan med sig då att det skulle funka (ni vet ju att killar vill sällan säga att dom hade fel). Han skulle tänka på saken  .


Nu ha vi intagit en god middag och ska snart mys ner i soffan och titta på film.

 Så slut på prat! Kramis.


Av Helena Wedin - 25 februari 2011 21:42

Hopp och hej sötnötar!  


På morgonen när Jonas smygit ut ur sovrummet ca 05.30 Då breder jag ut mig extra mycket i sängen. Då sover jag som skönast och inser när min väckare ringer att... suck va jag vill ligga kvar!

Men imorse klev jag upp och trippade ut i köket. Jag hade en guld klimp i kylskåpet nämligen. 

Tackar Jossan att hon jobbade över och inte fick semlan jag hade med mig. 

Så där ligger den i kylskåpet och skriker efter mig. ÄT MIG!!! 

Satte mig i soffan och verkligen tryckte i mig denna underbara goa bulle med väldigt mycket mandelmassa och grädde. MMmmmmmm jobbar man på Bageri/konditori så gör man. ;)

Ja ja jag åt en riktigt frukost senare. 


Haft en kanon dag på jobbet, men bara för att klaga lite så har jag gigantiskt ont i knät efter slalomen i helgen som va. Det är frustrerande att jag inte hittar knäskyddet. Får ta det gamla tjocka imorgon.


På väg hem från jobbet ringde jag min kära syster yster bara för att få höra hennes röst lite, saknar henne pytte pytte lite. Då gick jag där på trotoaren och pratade i alla fall. Det raslar till bredvid mig och kommer en stor isklump ca halv meter ifrån mig. Jag blev så rädd att jag vart tårögd. HUVVA!!!


Väl hemma så står maten på bordet och det är ju bara för underbart. Sedan slapp jag ju diska... UNDERBART  Älskar våran nya diskmaskin!

Nu på kvällen har jag shoppat!!!!!! Underbart med billiga shoppingsidor.


Här kommer åter igen ett TIPS om en bra sida.

http://startfitness.co.uk


Där handlade jag träningsbyxor, huvtröja och 2 par strumpor för ca 400kr.

Nu är det dags att sova så jag ids jobba imorgon!

Natti natt

Av Helena Wedin - 24 februari 2011 21:13

Denna vecka ha den mesta tiden gått åt att vara arg, sur, grining och bitchig.

Men just DENNA dag lättade allt och nu kan jag åter igen samla energi till annat. 


När saker och ting gå sönder och inte funkar, går det åt en massa energi. Jag har sovit, sovit och sovit lite till. Träning har jag lagt helt på hyllan. Känns inte motiverande överhuvudtaget. 


Idag har vi fått en ny diskmaskin ÄNTLIGEN efter en massa gnällande, tjatande och tillslut hot om att dra in hyresrättsförening. 

Fått svar om min mobil också. Men fick dock bara 606 kr av försäkringsbolaget. Resten ska M stå för. 

Men även där ha jag fått ringt och tjata, gnällt och tillslut blivit förbannat på satans jävla försäkringsbolaget. Hade jag inte ringt sista gången ha jag fått väntat ett antal månader till innan det hänt nått. 

Men som sagt är nu steget närmare en mobil. YIPPPPPPPPPPI!!!!!!


När den åter igen är i min ägo ska jag ALDRIG lägga ifrån mig den i närheten av ett djur. Jag ska även skaffa en mobilfika. Har redan sett ut en väldigt gullig sådan. Förhoppningsvis kommer den hålla i många år framöver. 


Nu ska jag sova gott inatt. Har bara en sak till som ska ringas om imorgon. Men bara för att kolla att det är okej. 


Men nog om detta. Idag är jag väldigt glad i alla fall!!!!!!


Så hopp och hej på er.

Av Helena Wedin - 24 februari 2011 20:12

http://campadre.se/tipsa/660787


En super bra shopping sida. Dem kommer med olika kampanjer till mycket bra priser. 

Av Helena Wedin - 20 februari 2011 23:04

Se upp i backen för här kommer jag!


Idag tog jag faktiskt en rejäl sovmorgon, halv tio vaknade jag och oj så många konstiga drömmar jag ha haft inatt. 


Efter em rejäl frukost klädde vi oss och begav oss till Skule för lite salom åkning. Jag måste ju passa på att öva medans det är snö.

Prövade mina nya pjäxor + hyrde skidor på plats.

Det gick ju bra medans jag inte åkte nerför.

Satte mig i skräck liften. Det var nämligen i Skule jag testade att åka för första gången, det var dock ca 13 år sedan. Då fick dom dra mig ur liften, jag körde rakt in i granarna och ja det tog ca 45 minuter för mig att ta mig ner. Aldrig mer sa jag efter det...


Men som sagt där satt jag idag igen. Med Jonas som stöd och eventuell hjälp att dra mig ur liften. Men jag klarade även att kliva ur den själv denna gång. Jag tog mig även ner för backen rätt snabbt.

Denna gång vann inte liften över mig utan jag vann över den. När vi skulle åka upp tredje gången för att fika, så pallade den inte mer. Så vi fick åka släpliften och då börja i halva backen. 

Min medåkare var grymt besviken och klagade på det mesta just då. Medan jag va rätt så nöjd, både med mig själv och dagen. Förutom första åken med dom nya grejerna var så där. Känndes inge bra alls. Fick dock till det lite senare.


När jag sedan tog av mig både skidor och pjäxor skrek mitt knä av obehag. Nu lär jag nog ha ont denna vecka. Tur det gå över  man är ju en tuffing.

Nu är det dags att sova så man orkar med en jobbvecka!


Natt natt på er.


P.S håll tummarna för att jag ska få mobil denna vecka. Ska ringa till dom imorgon igen. 

Av Helena Wedin - 19 februari 2011 16:45

Hopp och Hej!!!


Ni behöver inte alls vara oroligt att jag lagt ner denna blogg också. Har bara inte haft tid!


I Tisdags så vart det galet lugnt på jobbet. Gick hem käkade och sedan mötte jag upp min jobbarkompis för att gå och ta en fika. Det blev en sväng på Tant Anki och Fröken Sara. Väldigt mysigt.

När jag sedan kom hem började jag lägga in negativen på datorn. Efer ca 1 timme trodde jag min rygg skulle gå av. Va inte den bästa arbetställningen direkt. 


Onsdags fortsatte jag att lägga in dessa negativ. Det är väldigt roligt att se bilder från när man va yngre. Min första kille va med på några bilder. Idag är han bög.. Humm jag måste ha skrämt livet ur pojken.   Det var från skolavslutningen i 6:an och 9:an. Saknar den tiden lite, det var inte lika många måsten!


Torsdags så var det åter igen dags för lite fika/käk efter jobbet. Mötte upp en kompis utanför samma ställe som i Tisdags. Sedan fick man lifta hem. Det tar ca 3 minuter att gå hem annar.   

Jag fick även några presenter. Tusen tack för dom!!


Fredagen var en aningen stressig på jobbet. Helt galet vi hade sålt slut på halva brödhyllan innan kl va 9. 

När jag sedan slutade va det lika mycket folk även då. Även jag kom tillbaka ca 20 minuter efter att jag sluta för att hämta en tårta som skulle levereras till L-vik för Lördagens kalas. Den blev väldigt snygg. (ska lägga ut bild senare.)


Idag ha vi vart på detta barnkalas eftersom vi tyvärr inte var hemma här i Onsdags för att gratta stor killen på 6års dagen. Vi var även ner till pappa en sväng och nu väntar jag på att vi ska ta oss ner till K-fors city för att äta en underbar middag på Kina. (Har faktiskt inte ätit godare stark kyckling någon annanstans)


Fortsättning följer... ( så skrev jag alltid i mina berättelser från lågstadiet)   

Av Helena Wedin - 14 februari 2011 21:56

Glad alla   dag!


Vilken kanon dag jag ha haft. Det började så klart med sovmorgon, sedan stökade jag på lite här hemma innan jag begav mig ut på stan för att hitta lite fina presenter till dom jag Älskar!

Jag var ute ett bra tag innan jag gick hem för att fixa och dona presenterna innan det va dags att laga lite man och fixa myspys tills J kom hem. 


Sedan var det bra när att vi somnade i soffan vid 20 tiden. Men jag hittade lite energi och tittade på kort från det att jag va en liten skit, sedan sparade jag det bästa till sist. Mina dagböcker. Har börjat läst en från 95, bättre än dagens romaner   


Nu är jag dock väldigt väldigt trött så bäst att sova!


Hoppas ni ha tagit hand om varandra lite extra idag. Detta är ju en bra dag att säga att man älskar någon om det så är en kompis eller mer än så. 


Puss på er!!!

Av Helena Wedin - 13 februari 2011 23:23

Hopp och Hej!   


Oj oj oj vilken underbar helg det varit...


Fredagen började med att skotta fram bilen (kanske inte allt för underbart). Sedan en kanon dag på jobbet. Direkt efter blev jag hämtad av en underbar vän som lovat att ta sig ann mig den kvällen (så jag slapp sitta själv). 

När vi kom fram hade hennes kära man gjort iordning maten och det blev lite present utdelning till mig   2 stycken Änglar som bara är så fina!!!! Tusen tusen tusen tack för dom.

Sedan blev det en massa skitsnack och till min lycka åkte deras fotoalbum fram .. Hehehe underbara 80-90tal.

Sedan hem och sova för att orka kliva upp på Lördag. 


Vill lova att det va sjukt jobbigt att kliva upp ändå. Dagen gick fort och jag begav mig till Sandslån direkt efter jobbet. Jag packade bilen med en massa grejer. 

När vi kom fram var det present utdelning till höger och vänster. Eftersom vi va tre stycken som fyllt år. Men en mysig kväll blev det, sedan åkte vi in till K-fors och tittade åter igen på "I rymden finns inga kännslor" underbar film!


Idag av det nästan som julaftons morgon. Det var slalom inplanerat. Hade en kanon dag, inte för varmt och inte för kallt. Så vi gick ut och jag skottade lite medans Jonas fixade och trixade lite med skidorna. Sedan åkte vi till Latberget och han med 2 åk innan syster med familj kom. På med skidorna på ungarna och sedan va dagens äventyr igång. 

För att vara första gången dom åkte kan man fundera på om dom va naturbegåvningar. 

Liften var dock roligast tyckte båda två. 

Dom lärde sig båda att svänga och åka fort. Hugo åkte till och med själv. 

Det var blev en kanon dag i backen.


Nu är det dock dags att sova. Natti natt

Ovido - Quiz & Flashcards