Alla inlägg under februari 2012

Av Helena Wedin - 22 februari 2012 21:56

Hopp och Hej!!!


Jag är hlet slut och denna vecka är bara inne på Onsdag än. Måndagen var lugn och fin, medan gårdagen Fettisdagen va helt GALEN!!!!! 

På jobbet var det kö från klockan 8.45 till klockan 17.45 och det va inte en liten kö.. utan den gick runt hela butiken och senare ut på trappan. Folk dubbelparkerade på gatan utanför och ja som sagt va helt sjuk. Vi sålde ca 3000 VANLIGA semlor och mer där till av specialare.

När jag sedan kom hem till min förtjusning så va toan helt klart. Städade till den lite och donade. Skulle jag ha satt mig ha jag nog inte tagit mig till sängen sedan. Men tog sedan en dusch innan jag kröp ner i sängen .

Ni kan ju bara gissa vad jag drömde om inatt.. Semlor semlor semlor och efter en sväng på toa och jag somna om så va det kunder som kom in bakvägen och skulle ha semlor... jag vill inte veta av semlor idag kändes det som.


Men idag sålde vi en massa semlor också. Dock inte lika många   

Alla vi gick som i en dimma idag. Det va väldigt konstigt att jobba med extrem stress ena dagen óch sedan hur lugnt som hellst dagen efter. Men även idag fick jag hjälp med städningen för att hinna med mig.


Nu ska det bli lite magprat och bebis koll!!

Dom senaste 2 veckorna så ha magen exploderat... Det känns som att hunden är lövtun runt magen och eftersom jag ha en bebis som sällan vill ligga still. Känns det väldigt väldigt obehagligt när den rör sig under huden. Naveln pekar mer ut än in nu och varje gång bebis passerar under den gör det riktigt ont. 


Har ju även fått foglossning och har vart till sjukgymnast och fått ett bälte (om det hjälper är en annan femma). Känns så där, efter en dag på jobbet så är inget bra när man kommer hem och vilar en stund. Då är det bara att gå och lägga sig och hoppas att man slipper gå upp och kissa under natten. 

Bebisen ha även nått otalt med min ryggrad och använder den som boxningsboll eller dylikt, för när den bökar å¨där inne och kommer år ryggraden så går det en ilning genom hela min kropp. Känns som när man ha den värsta tandvärken av dom alla. Fast det känns i ryggen  och ner mot benen i stället. 

Längtar tills man få lite vila innan det är dags...


Ska även bjuda på några magbilder innan jag och bebis ska sova lite. (JAG ska sova)


vecka 33+2


     


Ska se om jag kan lägga upp en liten film senare. Måste dock trixa lite...


Sov gott!! Natti natt

Av Helena Wedin - 20 februari 2012 09:40

Hopp och Hej!!


Hej va det gå undan nu i lgh   Nu håller rörmockaren på att sätta in våran dusch och jag sitter tyst och och snällt och lyssnar på hur han stökar på. 

Får nytt handfat och ev kanske nytt badrumsskåp idag också. Vore ju toppen om allt va klart idag, Då kan jag städa så det ser ut som folk här igen. Nu bli man mest bara less när man kommer hem från en arbetsdag. Man få ta på sig tofflor för att inte få allt skit under fötterna. Vi har badrums grejer överallt och tjaaa man bli bra less. 


Idag ha jag hunnit varit till sjukgymnasten också och så han ha sett om mina foglossningar, ett bälte tillvidare och bli det inte bättre av det så ska vi kanske pröva akupunktur. Foglossningarna är dock inte värst nu. Bebis har nått otalt med min ryggrad och bråkar med den mest hela tiden. Det känns som när man kommer åt kärringnerven om och om igen. Obehagligt värre!! Men nu är det inte långt kvar  


 Men hörrni nu måste jag ju göra mig klar för lite jobb... kommer bli en LÅNG vecka med jobb även Lördag och sedan semeldagen imorgon. Puhhhh mental laddning!


Puss på er!

Av Helena Wedin - 9 februari 2012 14:45

GAAAAHHHHHHHHH!!!!! 


Så frustrarad, ledsen, besviken och så fruktansvärt less!!!

I oktober/november där nån gång så började jag klaga åter igen på denna lgh och att det va fukt och mögel i sovrummet. Vist dom gjorde nått för tillfället. Tvättade bort mögel och sedan sökte dom utan resultat efter fuktkällan. Hittade inget denna gång. Vi skulle hålla utkik och så ha vi gjort.

När det nu ha vart så väldigt kallt så hade vi åter igen fukt på väggarna i sovrummet och även fönstren vart igen immade. Samtidigt som detta så lossnade även blandaren i duschen och jag felanmälde genast detta eftersom det vet man säkert att det kan bli fuktskadda.


Detta va i slutet av förra veckan jag anmälde. IDAG kom det 2 grabbar för att titta åter igen på fukten i sovrummet, konstaterade snabbt att vi har inga ventiler i lgh förutom i skafferiet. Vi har ingen fläkt i köket som funkar som det ska. (vi ha fått höra att det är ett spjäll och att det ska dra ut av sig själv) Drar inget alls!!! 

Det är ett mysterium att det bli så fuktigt i just det hörnet i sovrummet. Dom prata om nån 0 punkt och grejs.. men som ska se informera fastighetskötaren och ta tag i ventiler så fort som möjligt. Dom hade inget med blandaren i duschen att göra men tittade på det och blev helt förskräkta. 

Ja där kommer det nu in vatten när vi duschar, rören sitter helt fel och måste flyttas, är även bara väv som täcker runt rören när gipset ha vittrat sönder. Så här ser det ut på utsidan och brukar inte alls vara fint på insidan. Så vi kan nog räkna med att bli utan badrum längre fram. 


Jag bli så frustrerad av detta då jag ha klagat på toan sedan vi flyttade in att det är så mycket borrhål och det kan inte finnas någon fuktspärr där överhuvudtaget. Detta ha bara viftatsundan... Nu när vi snart ska ha bebis och är då inte alls intresserade av att ha byggjobbare springandes här eller en massa damm och skit.  Ni kan ju ana hur jag känner invändigt idag. Tårarna rinner av frustration och besvikelse. Dock skönt att det händer nått ÄNTLIGEN. 

Tro jag måste flytta hem till pappa igen!! Undra om J flyttar med mig?!?!


Vad och hur gör man när man inte ha nått badrum och hur ska vi få lugn och ro när det börja närma sig nedsläpp. Suck vilken skitdag det här blev. Om bebis hinner komma flyttar jag till pappas husvagn!!!

Av Helena Wedin - 8 februari 2012 19:32

Hopp och hej!!


Lika förkyld idag  

Men idag ha jag fått min Zipperall så nu kan jag va förkyld i mys kläder. Har även fått bebis kläder, dom första som vi köpt själv. SÅÅÅÅÅ söta saker!


Men idag ska jag lägga upp lite magbilder tänkte jag. Så här kommer några.


 


Är nu i vecka 31+2 dagar tro ja det är.    


Om ni tittar på den första bilden så se man faktiskt när bebis sparkar just när jag knäpper. Strax ovanför naveln.  


Puss på er!!!!! 

Av Helena Wedin - 7 februari 2012 14:08

Hopp och Hej....snörvel


Idag ligger jag hemma och är sjuk, har inte sovit så bra på 2 nätter nu.. snoret rinner, skallebank och en bebis som inte är så intresserad av att sova. 

När J va sjuk nu senast skaffade vi oss febertermometer, det va ett dåligt köp. Tidigare ha jag känt efter hur kroppen känner sig och jobbat om jag tycker att det ha vart rätt så ok. Kanske dumt flertal gånger men så ha jag gjort. Nu imorse kände jag att det skulle nog inte vart så trevligt för kunderna om jag stått där och snorat, nysit och hostat. Efter ha sovit en stund på soffan så käka jag lite och tänkte att kanske kanske man ska ta febern i alla fall. Mycket riktigt 38 grader och med tanke på att jag ligger på eller ha legat på 36,6 sedan jag vart liten så är det gansk mycket. VIPS så blev jag jätttttte sjuk .



Helgen som varit ha vi hunnit med rätt så mycket fast än jag vart halv hängig. Vi har lyckas städa hela lgh, tvättat undan, handlat och sedan bara tagit det lugnt. Ha vart hur skönt som hellst!!

Tog ledig igår för att jag skulle på MVC och sedan på föräldrautbildning. Efter MVC va jag helt slut i kroppen och tänkte ställa in utbildningen. Men tog mig dit och kom sedan hem för att lägga mig.

Men för lilla bebis såg allt bra ut som vanligt. Jag hade lite högre blodtryck än sist men inget farligt. Bebis var så aktiv att barnmorskan nästan fick säga till på skarpen att den skulle ligga stilla så vi kunde höra hjärtat.

Fick inte väga mig denna gång så vet inte hur det se ut på vågen, men jag tro kanske att jag gått upp 1 kilo eller 2. Väger på den hemma här 69kilo. Känns väldigt tråkigt att man bli förkyld nu när den kanske rör på sig uppåt. Men jag få verkligen tvinga i mig alla mat som bara gå. Frukt är ifs väldigt gott fortfarande!


Ska se om jag kan lägga ut en bild på kalasisen sedan. Den ser nu ut som en foboll i både mönster och form, barnmorskan blev lite förskräkt när hon såg mina ytligablodkärl och började genast fundera på hur mine ben såg ut. Men peppar peppar än ha jag inga åderbråck eller dylikt på dom. Bara ytligakärl!


Nu ska jag vila en stund igen innan J kommer hem. Då ska han få ta hand om mig hela kvällen!!!!


vink vink 

Av Helena Wedin - 2 februari 2012 18:16

Hopp och Hej!!


Jaha ja vad ha vi hunnit med sedan sist....


Vi har sålt min bil till min kära bror, vi har tagit oss en roadtrip med pappsen för att köpa oss en ny och en så blev det en väldigt väldigt fin sådan. Som jag bara älskar att köra!

Efter denna roadtrip (nästan 80mil) ha jag inte alls hämtat mig fysikst. Är sjukt trött och är helt slut i kroppen trodde ett tag jag va påväg att bli förkyld. Men händer inget!

Denna vecka så ha jag börja fått väldigt ont i mina höfter och ljumskar, går ganska bra på förmiddagen. Men eftermiddagen är inte alls roligt. 

Har även nu i 2dagar haft samandragningar (eller ja jag tror att det är det i alla fall, svårt att säga när man är ny på detta).


Har idag fått veta att jag inte får någon graviditetspenning. Hade ifs inte så höga förväntningar på den fronten. Det verka va lite svårt att få det. Känns dock lite surt, spec idag när jag ha ont öveallt och är super trött. 

Tur jag är ledig 3dagar i helgen då ska jag vila HELA helgen!!!!


Ja sedan idag ha jag ju vart på den underbara glukosbelstnings provet. Pappa hade skrämt upp mig med att man ska dricka 1 L av denna äkliga dryck. Ja ja nog så jobbigt att bara kliva upp utan att äta frukost. Så pinnade iväg till VC och satte mig snällt och vänta, jag är först som vanligt  

När hon kom rullande med vagnen med tillbringarna på såg jag till min glädje att det bara va 3dl. Fick även lyxen att späda ut den med citron. Så jag halsade 2 glas snabbt som ögat och kände att det va rätt okej ändå. Efter ca 5 minuter mår jag illa och blir vimsig i skallen. Socker är inte så gott i den formen. Blir mest bara trött av detta test, sitter i halvmörkt rum och lyssnar på musik och läser tidigningar. När hon sedan tar sista testen efter 2timmar visade mina värden bra och jag fick snällt gå därifrån med mat i tankarna.


Nää hörrni nu måste jag lägga mig och vila en stund. J kommer hem om 2 timmar. Yippi!!!!!


Puss på er!!


P.S jag ha beställt en Zipperall åhh va jag längtar efter denna gigantsika bebisdräckt    D.S

Ovido - Quiz & Flashcards