Alla inlägg under januari 2011

Av Helena Wedin - 29 januari 2011 23:40

Hopp och hej!


Halleluja!!!! 


Imorse fick jag verkligen släpa mig upp ur sängen för att ta mig på jobbet. 

Väl där gick det kanon bra. Kände inte så mycket av min förkylning, men så fort man går där ifrån bli man JÄTTE sjuk ;)

Idag fick jag trevligt besök där och en räddare i nöden (trodde jag i alla fall). En vän kom och fråga om jag ville följa med till kyrkan och titta på en konsert. Tja varför inte tänkte jag det är hockey hela kvällen så ganska skönt att slippa det.


Kom hem tog en varm lång dusch och kände mig rätt så pigg. Gjorde mig i ordning och blev upp plockad utanför dörren. 

Hehee sedan gick det bara utför. När vi umgås skratta vi så gott som hela tiden.

Så vi började ca 100 meter från huset, blev omkörd av en sur taxihäxa. Joo då vi skrattade gott åt detta. Sedan hann vi inte mer än in i kyrkan innan vi satt och små fnissade oss igenom en HÖGMÄSSA. Suck va less jag va, där sitter vi med alla Sundsvalls 60+are. Hehe min kära vän tittar sig omkring och säger;

-Ta en titta runt omkring oss.

Jag;

-Jaha vadå?

Hon;

-Det är vi och en massa 60+are.

Hon kommer på sig själv;

-Ja det är Lördag....


Vi bryter ut i ett lite fniss.. 

Sedan sitter vi så hela denna timme och jag undrar. VARFÖR ska man inte få ha kul i kyrkan? Vem vet kanske det skulle komma fler dit då?

Alla sitter där gråa, trista och allvarliga. 


Herrejäklar där står det en gigantisk kör som får hjälp av latinmusik och folkmusik. Ingen FÅR klappa händerna efter låtarna. Suck!! 

Ja du Gud nå tro jag du skulle vilja ha roligare än så där. Tro banne mig inte ens han va där ikväll, Han va säkert på krogen som alla andra "ungdomar"   


Min vän skulle i alla fall bjuda på lite fika som plåster på såren. Men vet ni va även dom har stäng och gör nå roligare på Lördag kväll   Så vi köpte med oss fika åkte hem till henne och gossa ner i soffan. Även där hade vi det super trevligt och en massa goa skratt.

Tusen tack för ikväll, det behövde jag!!!


Nu rinner snoret och jag ska nog stoppa upp två tamponger i näsan och försöka sova. 


Natti natt!

Av Helena Wedin - 25 januari 2011 20:29

Hopp och hej!


Idag ha jag samlat en massa vuxenpoäng!

Ställde klockan imorse för att åka och storhandla. Så då va man klar med det innan klockan 9:e.  Träffade min jobbarkompis som var med mig på Frukten. Härligt att höra att man är saknad.  Träffade också världens sötaste där, ska åka och fika hos henne nån dag så man kan surra på lite. Sist va det ca 6 timmar   


Sedan hem käkade frukost och iväg på jobbet. Idag vart det storstädning. Tänkte jag skulle ta tag i det här hemma också...,.NÄÄÄÄ det orkar jag inte! 

Så jag sitter kvar här i soffan!


Det få va allt för idag! Hej hej

Av Helena Wedin - 24 januari 2011 20:19

Hopp och hej!


Sov som en stock inatt. Så ringde väckarklockan på 5.50 Jaha va bara att kliva upp och bege sig på en promis med J. Det va så där kul när det va så fruktansvärt halt. Nu sitter jag med träningsvärk i benen och mitt knä gör JÄTTE ont   


Under natten ha jag fått ett meddelande av en kompis också. Hennes morfar har somnat in efter en tids sjukdom. 

Lider verkligen med dom.

Det spelar ingen roll om en människa är sjuk i 2 dagar eller år. Det gör precis lika ont när dom går bort i alla fall. 

Tänker på henne och familjen idag. Kram på er!


Efter en dag på jobbet så är men lite mör i kroppen. Gör man inget på jobbet ha man inge kunder nästan och allt är gjort. Då är jag trött och slut i kroppen. Men ha vi fullt upp är man pigg när man kommer hem. Konstigt!!!


Har förresten skicka in försäkringspapperen idag. Ska bli spännande och se vad som händer nu. Är så less på att inte ha en mobil som funkar. Jag vill ha MIN riktigt mobil NUUUUUUUUU!!!!

Sedan ska jag inte släppa en hund i närheten av den. Jag ska smörja in den i Tabsco och chili. 


Nää hörni blev lite dittan dattan inlägg detta. Hejsan hoppsan.

Av Helena Wedin - 22 januari 2011 22:27

Hoppsan hejsan!


Hade kortvecka på jobbet. Slutade lite tidigare på fredagen, som alltid varannan vecka. Super lyxigt när man ska vara ledig helgen.


Denna helg begav jag mig uppöver. Det va ju ett bra tag sedan jag va på Slån.

Innan passa jag på att käka fredagstacos med J och sprang på stan en sväng för att inhandla tråkiga saker (inga kläder och skor).

Köpte också med mig 2 semlor för att åka in och tvinga pappa att fika med mig. Var så sugen på denna semla. Mmmmm


När jag sedan kom fram till slut destination Slån, blev jag bemött av kramar och lyckliga stora och små barn. Underbart att vara så efterlängtad!

H somnade i mitt knä och den lilla med benen på mig och huvudet på mammsen. Bra avslutning på kvällen.


Denna morgon blev jag glatt överraskad med att ungarna inte vågade väcka mig. Ändå va klockan nästan 8 när dom kom ner. H först och han bruka komma tidigare och krypa ner hos mig. Men inte denna gång. Strax efter kom T men när hon såg att jag va vaken så hoppade hon bums ner hos mig och säger. - Vad mysigt vi har det!

Instämmer! Skönt med sovmorgon och sedan lite mys.


Frkost och sedan begav vi oss ut på äventyr till K-fors för att titta på tapeter och jag ville på DOLLAR. Yippi fick jag shoppa för hela 70kr   


Ikväll blev det kycklingpaj och några glas vin.... och lite mys pys i köket med syster yster efter maten.

Nu är det bara att invänta JB för att få krama kudden.

Natt natt


Av Helena Wedin - 20 januari 2011 20:18

Hopp och hej!


Dagen började med gubbar som sprang ute på balkongen. Jag trodde dom skottade snö, men det var istappar dom tog bort.


Jobbet har vart som vanligt. Det går sjukt mycket semlor redan nu. Det är jätte jobbigt! Jag ha själv aldrig vart förtjust i semlor. Men OJ vad våra är goda... Ja är konstant sugen vill jag lova. Men har bara fått i mig 2 stycken sedan jul   


Hem efter jobbet och blev serverad köttfärsbiffar, potatismos och rårörde lingon. Mmmm vad gott det va.

Satte mig sedan i soffan och där sitter jag än.


Händer inte mer än så idag. 



Av Helena Wedin - 19 januari 2011 20:58

Hopp och hej!


Idag få det bli ett djupt inlägg. Jag skippar dagens aktiviteter och ser tillbaka 9år.


För 9år sedan satt vi och vakade vid mammas säng, natten mot den 19:e.

Det är skönt att kunna se tillbaka på den tiden nu och inte gå i tusenbitar. Det var en jobbig stund men också en väldigt fin stund.


Mamma hade vairt sjuk i cancer i ca ett halvår. Vi hade varit in på sjukhuset 2 gånger tidigare då det varit kritiskt.

Jag kan se mig själv liggandes och sova när telefonen ringer. Pappa hinner att svara före mig och kommer strax in för att berätta att vi  måste åka upp på sjukhuset. Jag åker med bror och vi sitter tyst i bilen på vägen upp och det snurrar miljoner tankar. 

Dom två gångerna fick vi åka hem efter 1 till 2 dagar då mamma kämpade sig bättre.


Sista gången vi fick åka upp var inte mitt i natten. Men jag åkte med bror och hans sambo strax efter oss satt syster och hennes kille i deras bil. 

Samma sak alla dessa tankar som snurrade, man tordes inte säga nått i bilen. Man vågade inte tro eller hoppas på nått. Denna gång kändes det annorlunda!

När vi parkerar vet man inte om man orkar gå in överhuvudtaget, hur mycket rädsla, sorg och hopp kan man utsätta sig själv för?


Vi fick stötta varandra innan vi samlade oss för att gå in. Det var dock ingen jätte hemsk bild man möttes utav.

Vi var inte ensam där, när alla hade anlänt tro jag vi var närmare 11 personer där inne. Om inte det var fler?! Mammas syskon, syskon barn och vi.

Mamma kunde prata lite och även sjunga. Hon hade inte det underbaraste sångrösten. Men när hon tog ton för: Glöm inte bort att änglarna finns. Sjöng vi alla med och det är ett fint minne. 

Kommer också ihåg att hon var väldigt törstig (hon fick varken äta eller dricka nått) så hon sa till på skarpen att Coca cola skulle hon minsann ha. Det fick hon!


På kvällen och natten var hon mesta dels helt borta och det enda man märkte var att hon drömde. Hon fick väldigt mycket morfin så hon slapp ha ont. När vi sedan stod där alla tillsammans åter igen efter många timmar vakande. Så fick vi be henne att släppa taget, hon kämpde för våran skull . När vi sa det tog hon sina sista andetag och släppte taget. 


Kommer ihåg att mossis öppnade fönstret för att släppa ut henne och vi tog ett sista farväl på plats för att sedan åke hem. Då hade det blivit morgon!


Denna dag är din dag mamma!  


Detta är dom minnen jag tordes ta fram dagen till ära. Skulle kunna komma ihåg mera detaljer och fler fina minnen. Men detta få bli en annan gång. 

Ta hand om varandra!

Av Helena Wedin - 18 januari 2011 22:25

Hopp och hej!

Än ha jag inte blivit less på detta   

Haft en relativt vanlig dag på jobbet. Vart lite mer än vanligt, men inge konstigheter. 

Mötte upp en kompis på Ming Palace för att käka gott och prata av sig lite. Mysigt med tjej kväll så här mitt i veckan. Jag åt Stark kyckling som vanligt och lyxade sedan till det med friterad banan med glass efter. 

Hon är dock inte allt för trevligt hon som jobbar där. Hon ser hår och sträng ut, nästan så man ursäktar sig för att man gå just dit. 

Så vi gick vidare för att ta en kopp te vad tanken. Men dom 100-200meterna vi gick blev det även så att vi tänkte oss något gott till. 

Vi stövlade in på Tant Anki och Fröken Sara tittade oss omkring och såg en god Chokladkaka med tryffel och grädde på, Sedan en chokladkola grej med små marshmellows och grädde till. Vi lyxade också till det med en varmchoklad med grädde. 

Vi satt kvar där och pratade om dittan och dattan ändå tills det va dags för stängning. Jag ha nog kunnat suttit kvar där hela natten om det inte var för att dom stängde. Det är så underbar med lite tjejsnack, skratt och knasiga funderingar.


Nu är det dock dax att sova om jag ska orka mig upp för att träna imorgon.. Varför gör man detta mot sig själv   


Natti natt 

Av Helena Wedin - 17 januari 2011 21:32

Lika bra att skriva medan man ha intresset för det   

Eftermiddag/Kvällen blev inte så annorlunda. J kom hem och vi begav oss för att göra lite ärenden. Posten var det nått fel på så kunde inte skicka iväg paketet.

Ego gav inte mycket heller. Måste gå dit igen senast 15 Mars för att säga upp mitt medlemskap. Känns väldigt onödigt att vara med där när jag nästan aldrig är där. 

Nu när våren snart är här känns det bättre att ta promisar utomhus. Så få jag väl köra stenhårt med Zumba här hemma för att nå beach 2012   


Vi gav oss ut på 50minuters promenad längs med ån också för att sedan avnjuta en god middag.


Dagens middag: Potatisklyftor med färsk timjan och flingsalt, kyckling filé i chili sås, paprika och en god sallad till detta.


Kvällen ha jag som vanligt tillbringat framför datorn. Kanske lika bra man gå och lägger sig, så man kommer upp imorgon. 


Natti natt på er!

Ovido - Quiz & Flashcards