Alla inlägg under mars 2011

Av Helena Wedin - 30 mars 2011 07:36

Hopp och hej!


Undra om jag börja få tillbaka lite av energin?!

Igår efter jobbet tog jag mig faktiskt en jätte promis. Solen sken i ansiktet på mig i början. Men när jag va på väg tillbaka, var det när jag frös ihjäl. Kände jag blev bara stelar och stelare. Så när jag sedan kom hem och in i värmen . Fick jag lov att lägga mig under filtar och försöka slappna av lite. Tog på mig lite mera kläder och begav mig på affären och sedan plockade jag upp Jossan. 

Fick bli en varrndusch och en macka när jag kom hem sedan. Gossade sedan ner mig med både vetekuddar och micro tofflor. 


Idag bli det ev en promis igen då med sällskap. Om hon är piggare dvs. 

En annan börja kraksa lite också. Host host. INTE BLI SJUK!!!!!!!!! Intalar mig själv.


Måste bara lägga ut denna Länk. Jag bli så glad för denna kille att han tillslut säger ifrån och det är rejält!


Ha en kanon dag nu. 

Av Helena Wedin - 27 mars 2011 22:23

Hopp och hej!


Men hörni va tog det åt mig i helgen?

I fredags fick jag tillbaka min shopping lust. Så innan jobbet passa jag på att köpa ett halsband. På lunchen blev det ett par skor och lite underklänningar. 


Efter jobbet så mötte jag upp Jossan, vi gick och käkade på Saffran och drack lite gott till maten. 

Är så sjukt gott med mat och all tapas med så många olika smaker. Mmmmm

Vi gick sedan vidare på Invito för en efterätts drink. Mötte också upp J där. Han va då lite rund under sulorna. 

Jossan och jag gick sedan hem vid 1 tiden. Han fortsatte. En annan som skulle upp och jobba tänkte ju att man skulle få sin skönhetsömn. 

Tro ni att jag fick det?! NÄÄÄÄ J kom hem och sov väldigt tungt!!!! Jag slog till han några gånger för att han skulle rulla runt på mage, icke. 

Upp och iväg på jobbet. Hade sjukt mycket denna Lördag.


Vi var sedan bjuden på fest hos Emil och Carro. 

Mitt enda krav var att det skulle släckas ner lämpligt till Earth hour. Jo ni jag fick allt som jag ville. 

Sedan gick vi på Invito även denna kväll och sedan Oscar för att skaka rumpa lite. Gick hem ganska tidigt även denna kväll. 


Imorse klev jag upp 9 och snygga till mig lite innan det va dags för mig och Carro att gå på Model Lab. 

Osminkade snyggt klädda och lite halv sega så där begav vi oss. 

Blev sminkade på plats och sedan fick vi posade vi som aldrig förr. Vi hade rätt roligt. Hade dock var lite roligare om hade vart men nån gång innan så man skulle vart berede på vad det va för nått. 

 

Då hade jag tagit på mig nått lite mer avslappnat och elastiskt. Skulle inte kört händerna mot väggen stilen (typ amerikansk polis visitering)  

 

Önskade dock att sis och bror hade vart med. Då ha vi kunnat tagit en syskon bild.


Efter att umgåtts med Carro hela dan kände vi att vi gott kunde äta lite tacos tillsammand också. Emil skulle ändå se hockey hos oss.

Det va sjukt gott med mat. Som fotomedell måste man ju svälta sig. Så min kariär han inte ens starta innan det gick i graven.  


Nu ha vi slappa lite i soffan. Nu är det dags att sova, imorgon ledig. Vad ska man då hitta på?


Puss på er 

Av Helena Wedin - 25 mars 2011 07:50

Hoppsan Hejsan!


Jag älskar fortfarande våren, men varför ska det blåsa så fruktansvärt mycket? Nog för att jag bli väldigt glad att snön och allt skräp försvinner.

Igår kom det lite snö också när jag gick hem från jobbet. 


Igår när jag kom hem stod mina sötnötar och gjorde våfflor. Var hur gott som hellst. Vi fick även fin främmande av Ekke.

Detta ha vart en väldigt mysig vecka. Har titta på roliga program ha ätit gott och haft super trevligt.


Efter som jag ha världens största och mest tjuriga latmask i mig. Börja jag snart riva mitt hår!!! Vad ska jag ta mig till jag sitter hellre och mys i soffan på morgon i 3 timmar och titta på The Voice och matlagnings program. Än att gå ut ta 1 timmes promis.


Man tycker ju att J kanske ska smitta av sig, men va fasiken han tränar ju bara själv nu för tiden. Inte ens en liten promis kan han ta med mig på.

Vem ska jag gå med då? Nån som känner sig villig att ta en promis med mig vid halv 7 tiden på morgon? Eller kanske 7.


Ja ja nu lite frukost!


Puss på er.

Av Helena Wedin - 22 mars 2011 09:07

Hopp och hej!


Gud va älskar Våren!!!!!

Man vaknar och solen skiner det är 6,6 plusgrader ute. Idag klev jag dess utom upp mycket tidgare än vad jag behövde. Jag tänkte vara duktig så här på morgon kvisten. 

Tänkte ta mig en skidtur upp i Sidsjön, kom dit och jo vist gick det bra ett tag. Men det va IS i hela spåret, bakhalt delux sedan va det nån jäkel som ha gått och stoppar kottar och barr i spåert. Jag skulle gjort som alla gubbar där uppe! En efter en kom med en borr på axeln och pimpelspöt i högsta hugg. 

Kom hem, tyckte lite synd om mig själv och gjorde i odning varmchoklad och Järrendals bröd som är ner skickat av Fiffis mormor. Mmmmm tackar!!!!


Fick sedan ett glädjande besked att jag får tillbaka på skatten.. TACKAR!!!


Det kändes inte allt för jobbigt att jobba igår heller. Det var super lugnt på kvällen där så jag han städa allt innan vi stängde så gott som. Så jag han till och med panik shoppa lite. 

Jag måste ju ha nå snyggt på mig i helgen.

Blev 3 klänningar och en kjol. Men ska lämna tillbaka kjolen. Vet inte om jag ska behålla klänningarna. Dom va ju rätt snygg alla 3.

Ha jag äntligen fått ordning på mitt shopping humör?!


Ja nu ska jag snygga till mig inför jobbet. 


Puss på er!

Av Helena Wedin - 19 mars 2011 09:58

Hopp och hej!


Vilken underbar dag... solen skiner och det blåser inget.

Idag är det pulkåkning på schemat, även lite dricka och korvgrillning så klart. Hela familjen Wedin samlas i L-viksbacken. Självklart är alla välkommen!!


Igår slutade man tidigt på jobbet och åkte uppöver med svärföräldrarna osm gjorde stan. Landade på Slån där pappsen va barnvakt. Vi myste i soffan, ritade och tittade på let´s dance (ja inte pappa och jag då, utan barnen). Jag fick äran att ta in hästrna och natta dom. Dom skötte sig fint. Taggen va lite kram sugen. Han fick en klapp och sedan sa jag natt natt.

Själv va jag så sjukt trött efter 22 tiden att jag tillslut somnade i soffan. Pappa fick väcka mig när det va dags att åka hem till han. Bestämde mig för att sova där så en annan fick sovmorgon.

Men som vanligt så här på morgon kvisten så vaknade jag kl 6 och fick kämpa länge för att somna om igen och klev sedan upp vid 9 tiden.


Nu är jag taggad för dagens aktivitet!! Hoppas även kusin vitamin kommer förbi med skoter så jag kanske få åka lite. Ha inte åkt skoter på EVIGHETER. Nästan så jag vill ha en egen tro ja. Ska vintrarna vara så här långa hädanefter så ska jag banne mig köpa en!!


Hopp och hej det här va lite om mej!!

Av Helena Wedin - 15 mars 2011 21:32

Hopp och hej!!


Ja då var arbetsveckan igång igen då. En lugnare veckan än förra hoppas vi på!


Igår på min lediga dag så han jag med både att tvätta, vädra sängkläder och vika en massa tvätt. Sedan var det bara att dra på sig åka fort kläderna, åka upp till Sidsjön och åka 2 varv runt. Solen i ansiktet mest hela tiden. Helt underbart. Nästa år måste jag bara ha ett par egna längdskidor!!!

Kom hem snyggade till mig fixade käk sedan blev det en sväng på Citygross för första gången i hela mitt liv. Bygg kaos men helt ok butik.


Idag knata jag ner på jobbet. har solen genom fönstren hela dan. Ha bara längtat ut... 

Kom hem fixade go middag. Kotletter i dragon sås och pressad potatis. 

Sedan blev det 2 varv runt sidsjön, men promenad denna gång. 


Vad ska man hitta på imorgon kväll tro?


Natti natt

Av Helena Wedin - 13 mars 2011 10:32

Hopp och hej!


Herregud vilken underbar dag detta är!!!

Jag sov jätte skönt när J kom och väckte mig. Klev upp vira in mig i både morgonrock och täcke. La mig i soffan och titta på en kanon film Burlesque. Har dock bara sett halva filmen. Dans musik och underbara kläder. Jag kände hur lycklig jag blev av bara det där. 

Sedan ringer bästa Gisela och erbjuder lunch och skidor uppe i Sidsjön. Så här sitter jag nu redo och taggar med bra musik. Dörren står öppen ut på balkongen man hör droppen och fågel kvittret. VÅR!!


Vi har även hunnit med BIO i veckan här. En film om grottor i 3D. Den va helt okej men saknar monstren i den. Man måste ju bli jagad!

Har även syndat typ hela veckan med godis och semlor. Nu ha jag ångest och lat som man är id´s jag inte göra nått åt det ;)

Kanske dagens skidåkning skrämmer bort latmasken. HOPPAS HOPPAS HOPPAS


Har även hittat en dans kurs jag vill gå. Kanske till och med ha fått mig en danspartner. Hoppas inte skämtar med mig, då bli jag besviken. (är inte J)


Nä hörrni ut i solen med er nu!!!!

Puss på er!

Av Helena Wedin - 10 mars 2011 08:52

Godmorgon!


Nu är det stilla och tyst i lgh igen. Tjejerna åkte tillbaka till Kiruna igår och har än inte kommit fram. Natt tåget tar längre tid än buss. 


Men ska uppdatera lite vad som hänt i veckan. I Tisdags va det ju bara semlor som gällde. Vi sålde ca 1800 semlor och jag tog med några hem. Var väldigt trött efter en super intensiv dag, så väl hemma hoppade jag i duschen medan tjejerna hämtade lite Turkisk kolgrillad mat till oss. J stack iväg på Innebandy. Herregud vad god mat det va. 

TUSEN TACK tjejer för maten!!!

När vi käkat klart och tjejerna skulle iväg på BIO så kom min kära kusin förbi för att fika lite semla. 

Mysigt att få sitta och prata och rå om han lite. Det är ju länge mellan gångerna nu för tiden. När vi suttit och prata en stund kom även Jossan och Patrik. Blev en semla även för dom, plus att Patrik tittade på fotboll.

Kusin åkte hem till sig och mötte J i hissen. Jag blev bara tröttare och tröttare och tillslut fick jag nästan sparka ut gästerna   

Damp ner i sängen och OJ vad jag sov!!!


Igår så åkte ju tjejerna hem och efter en dag på jobbet var det nästan spöklikt tyst när man kom hem. J hade fixat go middag, spagetti och köttfärssås. Vi gick och handlade lite karra och satte oss sedan i soffan eller ja la oss i soffan och tittade op onödig TV.


Nu är vardagen här igen och jag har 3 jobbdagar kvar innan jag få va ledig. Längtar faktiskt till att få gå ut i solen hel dagen. 


Hopp och hej på er!

Ovido - Quiz & Flashcards