Direktlänk till inlägg 4 oktober 2012

2012-10-04

Av Helena Wedin - 4 oktober 2012 21:57

Hopp och Hej!


Det är långt mellan gångerna man skriver här nu. Känns dock inte som nån prio 1:a. Det ska hinnas ta hand om liten, hem och ha ett eget liv också. 

Men ska uppdatera lite snabbt om Teos framsteg,


Han har nu hunnit blivit 5½ månad. Tiden går så sjukt fort. Han är nu 70cm lång och väger 8780g. 


Denna månad ha han börjat lyssna på sitt namn. Han rullar runt åt båda sidorna och ja på morgon ser det mest ut som han gör dödrullning (krokodiler gör sådan). Han är som en propeller!!! Han är inte så intresserad av att krypa då han mer än gärna sitter i sin gåstol och ta sig fram snabbt som ögat (Inte alltid dit han vill då).

Han äter nu bara vanlig mat på dagarna och jag ammar nån gång på natten bara. Han äter dock ersättning på natten då jag hellst vill sluta helt NU. 

En tid nu så ha har han vart orolig och skeptisk mot människor som han inte sett på ett tag. Han har också haft jätte svårt att somna själv. Detta är säkerligen på grund av separations ångest.

 Man har fått lagt han i våran säng och  hölle fast han. Då somna han på 2 sekunder. 

Nu har han dock i 2 dagar somnat helt själv efter 5 min gnäll. Det är så skönt att han varierar sig lite med grin och gnäll det bli så galet enformigt annars.


Han har ju vuxit nå enormt nu också så jag har vart och byggt upp garderoben med arvegods som vi både fått och köpt. Kändes så underligt då jag städade bort alla hans pytte kläder. Kan för mitt liv fatta att han vart så liten.


Det som kommer här näst är att vi ska börja på babysim. Ska bli så kul och se om lillen tycker om vatten. Här hemma gå det ju bra men är ju inte riktigt samma sak. Tur att J ska med då kanske jag inte alls vill hopp i poolen. Brrr


ähh hörrni jag är så ofokuserad idag att jag lägger ner!!! Ny tag en annan dag helt enkelt.


hopp och vink.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Wedin - 12 augusti 2013 11:38

Hopp och Hej!! Men hörrni vilken underbar sommar vi har haft!! Vi har haft fullfart sedan midsommar, men nej vi har även tagit det lugnt och njutit. Vi har vart på resande fot dock, nynäshamn i slute på juni då vi lämnade av Teo där för att själva åk...

Av Helena Wedin - 4 juni 2013 21:40

Hopp coh Hej!   Idag har det regnat nästan hela dagen och vi skyndade oss ut en stund på morgonen för att få bort lite av allt spring i Teos ben. Han åkte kana och tittade på motorcyklar som nästan dagligen görs.  Har sedan spenderat dagen inne...

Av Helena Wedin - 19 april 2013 09:32

Hopp och Hej!!   Herregud för 1 år sedan låg jag nu på BB med lille Teo i famn och bara väntade på att få åka hem. 1år går tokfort samtidigt som det känns om en evighet. Det känns som Teo har vart en del av vårat liv så länge man kan minas. Samti...

Av Helena Wedin - 16 mars 2013 15:18

Hopp och Hej!   Ja vad ska man säga denna sista vecka ha vart en aningens händelserik. Fick besök förra Söndagen, då deras egentliga övernattnings familj vart både magsjuk och förkyld veckan innan. Dom tog det säkra och nattade över hos oss i stä...

Av Helena Wedin - 27 februari 2013 19:51

Hopp och Hej!!   Herrgud nu börja det närma sig... Teo fyller snart 1 år. Det är så overkligt att han bara funnits i våra liv i 10månader nu. Känns som han ha ju alltid vart där.  Vad gjorde man innan (jaja jag vet vad jag gjorde, men det känns...

Ovido - Quiz & Flashcards